vergunning geweigerd verkaveling

djendor
Topic Starter

vergunning geweigerd verkaveling

#1 , 27 sep 2015 23:30

Best, Ik heb officieel een aanvraagd ingediend om een grond te verkavelen in 6 bouwplaatsen met een landmeter. Hier heb ik nooit een papier van mee gekregen van de gemeente. Ik moest enkel langs komen bij de gemeente en lachten ze ons uit. Wij willen geen verkwisting van grond en willen appartementen. Is het normaal dat je daar geen papier van krijgt van deze weigering?

Kan een gemeente u bv. verplichten om er een appartementsblok te plaatsen ipv eensgezinswoningen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 27 sep 2015 23:40

Jullie hadden eerst een stedenbouwkundig attest moeten aanvragen om te weten wat er op die bouwgrond mocht worden neergepoot.
Men kan u inderdaad verplichten om op een bepaalde bouwgrond een appgeb op te richten. Omgekeerd kan ook het geval zijn, enkel eengezinswoningen.
Maar onder het motto "hoe groener, hoe beter" zijn onze bouwmeesters nu meer voor compact wonen, dicht opeen in konijnenhokjes, om alzo meer natuur en open ruimte over te houden (voor de echte konijnen).
Waarschijnlijk had het gemeentelijk lachkoor zo een pamflet gelezen vlak voor uw aankomst.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

djendor
Topic Starter

#3 , 28 sep 2015 23:21

Moet je hier een officieel document vna krijgen van deze weigering? Wat kheb hier nergens niets van op papier gekregen

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 sep 2015 10:59

Als je dat officieel hebt aangevraagd moet je ook een officiële weigering krijgen, of dacht je gewoon te beginnen als je niets mocht ontvangen

giserke

#5 , 29 sep 2015 11:03

En denk je een verkavelingsvergunning te krijgen zonder dat uw verkavelingsaanvraag beantwoord aan de gemeentelijke voorschriften?
Heeft uw landmeter een verkavelingsontwerp gemaakt, zonder een stedenbouwkundig attest op te vragen? Vreemde landmeter.

djendor
Topic Starter

#6 , 29 sep 2015 12:56

Die heeft een verkavelingsontwerp gemaakt en een stedenbouwkundig attest aangevraagd maar heb hier geen enkel schriftelijk antwoord van gekregen.

mava105

#7 , 29 sep 2015 15:20

Hoe kan die een ontwerp maken als hij niet weet wat er mag en kan komen?

roharro

#8 , 29 sep 2015 17:45

Een aanvraag van stedenbouwkundig attest moet binnen de 75 dagen worden beantwoord.
Wanneer heeft uw landmeter dat attest aangevraagd?
Heeft hij het wel aangevraagd?

djendor
Topic Starter

#9 , 29 sep 2015 21:18

Ah hij heeft het dus niet aangevraagf enkel een voorstel tot verkaveling in 6 bouwgronden. En de gemeente wijst dit af. We weten omenduur echt niet meer wat wel of niet mag. Wat raad u mij aan?

roharro

#10 , 29 sep 2015 21:29

hij heeft het dus niet aangevraagf

Dat dacht ik al.
Vermoedelijk heeft hij de verkavelingsvergunning ook niet volgens de regels aangevraagd, vandaar het gelach van het gemeentepersoneel.
Indien correct aangevraagd krijgt u steeds bericht; hetzij vergunning verleend, hetzij vergunning geweigerd.
Ik denk dat je met een amateur bent scheep gegaan.
Hebt u het bewijs van de aangetekende zending (vergunningsaanvragen moeten steeds per aangetekende brief worden ingediend)?
Ik vermoed van niet....

mava105

#11 , 30 sep 2015 09:21

Ah hij heeft het dus niet aangevraagf enkel een voorstel tot verkaveling in 6 bouwgronden. ?
Dat werd hier geopperd als mogelijke oorzaak, maar weet je dat zeker?

djendor
Topic Starter

#12 , 30 sep 2015 11:19

Ja werd niet aangevraag enkel voorstel tot verkaveling

djendor
Topic Starter

#13 , 27 okt 2015 14:16

Hoeveel kost ongeveer een stedenbouwkundig attest ? Wie kan me helpen hiermee als ik dit gratis wil opmaken?

Terug naar “Andere”