Ik wens over mijn eigendom een oude niet verhard en enkele jaren geleden dichtgeploegde toegangsweg opnieuw te openen en op een waterdoorlatende wijze te verharden. Er ligt momenteel een andere niet verharde weg over andere private eigendommen naar dezelfde woning. De staat van die weg is echter zeer slecht waardoor bij regenweer de toegang tot de woning met de auto of ander vervoer onmogelijk is. Ik wens die bestaande niet verharde weg niet op mijn kosten in te richten en heb ook geen akkoord van de eigenaars dit te doen. De gemeente weigert echter een vergunning af te leveren om die heraanleg over mijn eigendom uit te voeren. De her te openen weg staat nochtans op het gewestplan en op de atlas der buurtwegen. De gemeente blijft weigeren omdat er volgens hen een toegangsweg bestaat en de her aan te leggen weg een insnede in het landschap vormt. Het gaat over agrarisch waardevol gebied.
Bestaat er jurisprudentie waarin gezegd wordt dat een weg in vergelijkbare omstandigheden (op volle eigendom) wel mag heropend en verhard worden?