onderzoek wonen vlaanderen, huis afgekeurd

idrees2be2002
Topic Starter

onderzoek wonen vlaanderen, huis afgekeurd

#1 , 09 sep 2015 16:32

Hallo.

Er is onderzoek geweest in een huis dat ik verhuur en is door paar kleine problemen afgekeurd.
En de brandweer is ook langs geweest. En door hen ook afgekeurd.
12 jaar geleden had ik water,gas en electriciteits tellers laten plaatsen door eandis, maar zonder vergunning (was nie op de hoogte dat voor tellers te laten plaatsen ook een vergunning nodig had). Dus huis verdeeld in 3 delen en verhuurd aan 3 verschillende huurders.
Maar electriciteit en gas heb ik toen laten keuren.
Stadhuis heeft geen plannen van deze huis. Ben ik verplicht om de plan van de huis te laten tekenen door architect?
Want architect is ook nie goedkoop.

Ik ben van plan om de tellers weg te laten nemen, en zo terug van 3 delen 1 huis maken. Als ik 3 delen wil behouden moet ik in de plafonds brandwerende platen plaatsen en aparte ingangen maken. Veel te veel kosten en werk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 09 sep 2015 21:21

Had u die opsplitsing aangevraagd, of heb je dit op eigen houtje gedaan. Hoeveel strafpunten heb je gekregen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

roharro

#3 , 09 sep 2015 22:36

Er is onderzoek geweest in een huis dat ik verhuur en is door paar kleine problemen afgekeurd

Breng dat paar kleine problemen in orde en uw probleem is opgelost.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 sep 2015 23:56

En wat met uw huurders?
Opzeggen en verbrekingsvergoeding betalen.

idrees2be2002
Topic Starter

#5 , 10 sep 2015 01:51

Had u die opsplitsing aangevraagd, of heb je dit op eigen houtje gedaan. Hoeveel strafpunten heb je gekregen.
Zal morgen keer kijken op die brief hoeveel strafpunten er zijn.
Ik had die splitsing niet aangevraagd
En had verhuurd aan 3 huurders (zogezegd 3 appartementen), maar eigenlijk is het een rijhuis. En normaal mag het niet verhuurd worden aan 3 huurders.
Ik weet niet of ik verplicht ben om plan te laten maken of niet.
Brandweer komt nog eens controleren nadat als inorde is

sloeberken

#6 , 10 sep 2015 08:58

Al eens gedacht welke schade u toebrengt aan u huurders, zij kunnen u voor het vredegerecht dagen wegens onwettige huurcontracten, en alle huurgelden terug eisen.

idrees2be2002
Topic Starter

#7 , 10 sep 2015 10:11

Al eens gedacht welke schade u toebrengt aan u huurders, zij kunnen u voor het vredegerecht dagen wegens onwettige huurcontracten, en alle huurgelden terug eisen.
Ik heb nooit geweten dat dit niet mocht. Ze zijn ook te streng voor de verhuurders.
En probleem is dat de huurders woning niet goed onderhouden. In 2 jaar tijd hebben ze nieuwe ramen nooit gewassen.

mava105

#8 , 10 sep 2015 11:11

Voor het niet wassen van de ruiten krijg je geen strafpunten.

idrees2be2002
Topic Starter

#9 , 10 sep 2015 11:46

Voor het niet wassen van de ruiten krijg je geen strafpunten.
Nee. Inderdaad niet. Maar de onderzoeker heeft wel opmerking gemaakt voor de huurders,dat huis niet proper is en dat de ramen nooit gewassen zijn, waardoor mos begint te groeien op stenenboord.want 12 jaar geleden heb ik alles vernieuwd om te verhuren.
Maar mijn vraag moet ik de plan laten maken of niet.

sloeberken

#10 , 10 sep 2015 13:45

Als je 1 gezinswoning wil opdelen in 3 woonheden, moet je een vergunning aanvragen. Dit kan je niet op eigen houtje of je bent strafbaar.
Inspectie gebeurt op fouten, niet of iets gekuist is of niet.

roharro

#11 , 10 sep 2015 14:31

Het argument "ik wist het niet" is van geen tel.
Niet iedereen is geschikt om verhuurder te worden.
Eerst de wetgeving bestuderen, dan verhuren.
Omgekeerd geeft heel grote problemen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

idrees2be2002
Topic Starter

#12 , 10 sep 2015 14:41

ik heb nog steeds geen antwoord op mijne vraag.

mava105

#13 , 10 sep 2015 15:44

Wel als je de toestand wil behouden. Als je ALLES terug in de oorspronkelijke staat brengt waarschijnlijk niet, maar vraag dat best na bij de dienst die de woning heeft afgekeurd.

sloeberken

#14 , 10 sep 2015 16:24

Terug naar 1 woning, maar wat gaat er gebeuren met u huurders, denk dat je u daar zou moeten om bekommeren, in plaats van te denken dat een verhuurder geen rechten heeft. De kans is groot dat wonen Vlaanderen dit naar het parket stuurt.

idrees2be2002
Topic Starter

#15 , 10 sep 2015 16:29

Terug naar 1 woning, maar wat gaat er gebeuren met u huurders, denk dat je u daar zou moeten om bekommeren, in plaats van te denken dat een verhuurder geen rechten heeft.
De huurders zullen opzegbrief van mij ontvangen. Ze weten al en zijn akkoord.
Dus dat is geen probleem

Terug naar “Andere”