huis verplicht verkopen

AnB1
Topic Starter

huis verplicht verkopen

#1 , 09 sep 2015 09:50

Ik had een vraag. Ik ben woonachtig in een industrie gebied. Achter ons huis is er een grote bouwproject bezig van allerlei bedrijven en kantoren. Nu is het zo, ik heb gehoord (nog niets officieels) dat de gemeente onze huis en die van de buren zou willen opkopen om deze project te kunnen uitbreiden (of vervolledigen).

Nu wou ik graag weten, kunnen ze ons verplichten om ons huis te verkopen? Want ik wil helemaal niet verhuizen of mijn huis verkopen. Ik zou me graag voorbereiden als deze vraag (die ergens in november) officieel gesteld zal worden.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 sep 2015 10:30

Indien je niet vrijwillig verkoopt, kan er altijd nog een onteigening volgen.

AnB1
Topic Starter

#3 , 14 sep 2015 00:49

Is een onteigening ook mogelijk als de koper niet de gemeente is? Bv een privé firma. Het is zo, het is eigenlijk een privé persoon die bezig is met projecten. Hij heeft wel zeer goede connecties met de gemeente en heeft er vroeger zelf ook gewerkt.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 14 sep 2015 07:23

Een privé-persoon kan éelf niks onteigenen. Het zou in principe wél kunnen zijn dat een privé-maatschappij een industriegebied ontwikkelt en dat de gemeente actief meewerkt en daarvoor een weg aanlegt (= openbaar nut) waarvoor men je woning zou onteigenen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 sep 2015 11:08

Terug naar “Andere”