Geachte,
Ik heb een vraag maar ik weet niet goed bij wie ik daarvoor moet zijn het gaat namelijk over mijn eigendom. Een tijdje geleden hebben wij deze woning gekocht en wij hebben een soort voortuin ( maar daar liggen gewoon kleine steentjes op ) die voortuin is ook niet zo groot ongeveer 5meter op 2. Wij weten ook dat daar een Rooilijn inloopt. In begin van het jaar hebben zij hier in onze straat gewerkt en hebben zij daar een woonerf van gemaakt. Wij hebben een papier ontvangen met daarop dat je alleen mag parkeren op de aangeduide plaatsen dus bij ons aan de overkant van de straat. Maar bij ons is het probleem dat ze er zich niets van aantrekken en ook staan op de gedeelde waar niet mag geparkeerd worden. Nu is mijn vraag of wij daar eigenlijk iets aan kunnen doen want de politie doet er niets aan. En wij zijn dit echt beu dat ze altijd zo dicht tegen ons huis staan soms kunnen wij zelf bijna niet buiten, moest het ooit een brand zijn in ons huis dan kunnen de brandweer niet eens blussen. Ik vind dit echter niet alleen gevaarlijk dat ze dat doen maar ook toont dit van weinig respect. Wij hebben al eens naar de gemeente geweest om dat te melden en voor te vragen of wij onze voortuin niet mogen afspannen en het antwoord was nee dat mag niet afgespannen worden. Waarop ik zei in de straat is er ook iemand die zijn voortuin afgespannen heeft en daarop zeiden ze dat die persoon die afspanning al had voor 2010 maar wij wonen hier nu 3jaar hoe kunnen wij dan voor 2010 onze voortuin afspannen. Dus nu is mijn vraag kunnen wij daar iets aandoen wat wettelijk is?
Met vriendelijke groeten,