werken uitvoeren bij een vriendin haar huis waar ge inwoont

rosettje
Topic Starter

werken uitvoeren bij een vriendin haar huis waar ge inwoont

#1 , 21 aug 2015 12:55

Beste,

Mijn zoon woont in bij zijn vriendin. Het is haar huis en hij betaald daar om in te wonen. Dat begrijp ik.
Maar de werken die ze daar uitvoeren, zoals bv het aanleggen van de oprit en de omheining, waar hij een bepaald bedrag insteekt, en ze schrijven daar onder zij getwee een contractje onderling dat hij daar een zeker bedrag van zijn geld ingestoken heeft , moesten ze eventueel toch uit elkaar gaan kan hij dan zijn geld terugvorderen of moet dat alleen notarieel geldig. Ze zijn NIET getrouwd maar hebben wel een kindje samen.
Bij alles war ze doen aan haar huis hebben ze wel een factuur die beiden op hun naam staat en t'is altijd mijn zoon die alles betaald met zijn visakaart en zij betaald dan terug. Telt dat dan al als bewijs om moest het fout lopen zijn deel terug te vorderen? Sommigen zeggen van wel anderen van niet.
Notaris vertelt ons, investeer nooit in iemand anders huis!!! Maar om dit dan ook notarieel vast te leggen kost het hopen geld.
Alvast bedankt voor een reactie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 aug 2015 15:21

Dit moet niet notarieel vastgelegd worden. Dit kan dus met een onderhandse akte. Alles hangt af van wat er juist op dat papier geschreven staat. Dat kan ik dus niet beoordelen.

Mariette

#3 , 21 aug 2015 15:32

Bij alles war ze doen aan haar huis hebben ze wel een factuur die beiden op hun naam staat en t'is altijd mijn zoon die alles betaald met zijn visakaart en zij betaald dan terug. Telt dat dan al als bewijs om moest het fout lopen zijn deel terug te vorderen? Sommigen zeggen van wel anderen van niet.
Als zij terugbetaalt wat hij met die visa heeft voorgeschoten is er toch niks terug te vorderen?

Reclame

rosettje
Topic Starter

#4 , 23 aug 2015 19:25

idd Mariette, mmar hij betaalt de hele som en zij betaald de helft terug.

sloeberken

#5 , 23 aug 2015 20:28

U zoon is meerderjarig, en heeft een gezin. Hij woont er toch ook.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Andere”