Dus er waren geen kosten meer te betalen?
Uiteraard zijn de documenten van een uitdrijving anders ... dat is het vonnis waarin een uitdrijving wordt toegewezen.
Maar dat wil niet zeggen dat er geen kosten meer te betalen waren en er dus tegelijkertijd een beslagname is gebeurd van zaken die kunnen verkocht worden.
Hoe ik dat weet ?
Daarom mijn vragen ...maar het antwoord staat in #2 met de verwijzing naar de website.
en ook dit eens lezen
http://www.elfri.be/uitdrijving-en-uithuiszetting
Voor de rest is de wet gevonden en verloren voorwerpen van toepassing.
Dat wil zeggen dat er effectief een lijst moet zijn van de door de gemeente meegenomen goederen.
( zie ook mijn antwoord #2)
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet.
Het is de bedoeling dat we trachten door het stellen van vragen een betere kijk op de zaak te krijgen.
Ik vermoed dat de 'werkmannen' gedeeltelijk van de deurwaarder zijn nl. diegene die het appartement leegmaken en
diegene die het in de wagen laden ( op straat stelling) van de gemeente die dan het nodige ofwel naar magazijn overbrengen ofwel in vuilkar gooien.
Gemeente heeft geen zaken met wat deurwaarder doet - die maakt het appartement leeg op dat moment.
Appartement dat nog niet leeg was en waar u de nodige tijd voor gehad hebt. U wordt trouwens op voorhand ( zie teksten) in kennis gesteld dat op datum X een uitdrijving zal gebeuren. U kan die zelfs nog tegenhouden door de reden van de uitdrijving weg te nemen.
U had ook aanwezig kunnen zijn ( wat veel gebeurd) op de uitdrijving.
Gemeente heeft wel een lijst van de zaken die in gemeentelijk magazijn zijn opgeslagen.
Ik vermoed dat u bij ophalen hebt moeten aftekenen op deze lijst.
Vraag is en blijft of er voorafgaandelijk aan de uitdrijving toch geen opschrijven van uw goederen is geweest zeker als er al een vonnis zou zijn wegens niet betalen van de huur. Op dat ogenblik worden alle verkoopbare zaken opgeschreven door de GDW - meestal steekt er dan ook een ander slot en staat de brief op de tafel. Sleutel dan meestal af te halen bij politie.
En net zoals mava105 heb ik wel wat ervaring met uitdrijvingen/op straat zetting en de gevolgen ervan .
Aan u om uw voordeel te doen met de antwoorden die we hier naar best vermogen geven.