Huisje op een trailer (tiny house)

robindemey
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Re: Huisje op een trailer (tiny house)

#16 , 23 mei 2016 01:09

In Gent is het mogelijk:

http://wonenineencamper.com/wiki-mag-je ... nederland/
II. Wonen op privé-terrein: Op een perceel waar reeds een vergund gebouw staat kan één verplaatsbare inrichting geplaatst worden, die voor bewoning kan worden gebruikt, binnen een straal van 30 m van dat gebouw. In dit geval is er geen stedenbouwkundige vergunning noch een architect nodig. Op een perceel waar geen vergund gebouw staat, kan één verplaatsbare inrichting geplaatst worden die voor bewoning kan worden gebruikt. In dit geval moet een stedenbouwkundige vergunning aangevraagd worden. Er is geen tussenkomst van een architect vereist. Bijzonderheden: Op percelen die binnen een BPA of een verkaveling vallen mag geen verplaatsbare inrichting geplaatst worden die voor bewoning kunnen worden gebruikt. Bij de Dienst Administratie van de Stad kan nagaan worden of het perceel in een verkaveling of een BPA ligt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 23 mei 2016 11:07

Interessante discussie. Wanneer wordt een "huis" als "huis" aanzien? Wat zijn de voorwaarden om over een "huis" te spreken waar je je kan domiciliëren?

1. Moet het ontworpen zijn door een architect?
2. Moet het een fundering hebben?
3. Mag het niet verplaatsbaar zijn?
4. Moet het een bepaalde oppervlakte hebben?

Mijn schoonbroer heeft zijn huis volledig zelf gebouwd (op het uitgraven en gieten van de fundering, en uiteindelijk het bezetten, na). Het was echter wel uitgetekend door een bevriend architect die ook de opvolging op de werf deed. Maar stel dat hij door die architect een minimaal huisje had laten ontwerpen met één slaapkamer, kleine living met ingebouwde keuken en kleine badkamer, en hij had dit zelf gezet met zeer goedkope materialen, dan had hij dit als domicilieadres kunnen gebruiken. Als hij daarna dan een super-deluxe woonwagen op zijn oprit zou zetten, type:

http://www.hismajestycoach.com/wp-conte ... rental.jpg

Is dit dan strafbaar?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”