#1 , 07 jan 2015 12:38
Hallo,
Ik ben 20 jaar en heb eind 2014 een appartement aan zee gekocht (nieuwpoort).
Om de woonbonus nog mee te pikken, is alles geregeld voor 31/12/2014. De akte is verleden op 22/12, aanvraag van adreswijziging is gebeurt op 23/12.
Op dat moment zat er nog altijd een huurder in van de vorige eigenaar, maar we waren tot een akkoord gekomen dat we voor de maand Januari samen zouden wonen.
Om even te schetsen wat mijn toekomstplannen zijn.
Ik werk nu op 5 minuten van mijn ouderlijk huis (vorig adres). Ik volg op maandag ook nog een lerarenopleiding in Antwerpen.
De bedoeling is vanaf ik ben afgestudeerd (binnen 6 maand), ander werk te zoeken als leraar hier in de buurt van de kust.
De wijkagent is in totaal 2x komen controleren.
De 1ste keer was ik naar mijn ouders hun huis (mijn vorig adres) om nog spullen en kleren op te halen (150km van hier). De wijkagent zei toen dat hij nog meerdere keren ging komen controleren.
Op het moment dat de wijkagent was komen controleren, was ik in het ziekenhuis. Ze hadden mijn meter gevonden (mama van mijn vader) en die was toen in levensgevaar.
Op 30/12 had ik nog een afspraak bij de kiné, die afspraak was ervoor al gemaakt voordat de akte al getekend was. Op de parking van de kiné heb ik dan naar de wijkagent gebeld om uit te leggen waarom ik niet aanwezig was in mijn appartement. Ik kreeg toen een hele uitleg van waarom ik in nieuwpoort wil wonen als ik op 5 minuten woonde van mijn werk. Toen heel vriendelijk gezegd dat ik bijna ben afgestudeerd en ik een hele nieuwe toekomst wil uitbouwen in Nieuwpoort. Ik heb ook gezegd dat ik een kitesurfer ben, dat ik graag kite-instructeur zou voor in de weekends en in de schoolvakanties.
Toen heeft mijn moeder in die middag nog eens gebeld om te zeggen dat mijn meter op sterven lag en ik constant in het ziekenhuis was. Mijn moeder zei toen tegen de wijkagent dat ze mij naar huis ging sturen en ik mijn meter achter moest laten tot de wijkagent geweest was. Toen zei de wijkagent dat het niet nodig was want ze kwamen toch niet meer voor nieuwjaar controleren, dus ik bleef in het ziekenhuis.
Wanneer is de wijkagent komen controleren? Op diezelfde dag nog! Toen hij zei dat ik niet speciaal naar huis moest komen voor de controle en dat ze toch niet meer voor nieuwjaar kwamen controleren!
Daarna heb ik de wijkagent niet meer gezien. Met de feestdagen was ik met nieuwjaar bij mijn nicht blijven slapen.
Vanaf de avond van 1 januari (19u), ben ik tot nu 24/24 binnen geweest. Mijn moeder is hier bij vrienden blijven slapen om voor mij naar de bakker, winkel te gaan zodat ik niet meer buiten moest om de wijkagent zeker te kunnen zien!
Een uurtje geleden een telefoon gekregen van mijn ouders dat ze een brief hebben ontvangen met ongunstig advies.
Dit is toch niet eerlijk gebeurt allemaal?
Ik zit hier al een week binnen, nog geen enkele keer buiten gegaan. Ze zijn ook maar 2 keer komen controleren. waardoor ze de 2de keer zelf zeiden dat ze nietmeer kwamen voor nieuwjaar en dat ik die dag in het ziekenhuis mocht blijven!
Wat denken jullie?