stacaravan

yankee
Topic Starter
Berichten: 31

stacaravan

#1 , 11 sep 2014 09:24

Ik ben eigenaar van een woning waarvoor ik een hypotheeklening heb.
Ik ben eveneens eigenaar van een stuk grond in de ardennen waar nu een oude stacaravan op staat.
Ik zou graag het stuk (bouw)grond opwaarderen door er een nieuw stacaravan op te zetten en een aantal tuinwerken laten uitvoeren. Dit kost echter vrij geld (stacaravan: +/- 25.000 euro) (tuin-en graafwerken: +/- 10.000 euro).
Mijn vraag is: kan ik hiervoor mijn eigen hypotheek aanspreken (oorspronkelijke hypotheek: 100.000 euro nu nog openstaand saldo 48.000 euro) of kan ik hiervoor een nieuwe hypothecaire lening afsluiten ?
Bedankt voor jullie reacties
Yankee

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 sep 2014 11:20

Ik denk niet dat je voor een caravan een hypotheeklening kan afsluiten.

limelight
Berichten: 232

#3 , 11 sep 2014 13:14

Normaal kun je daar wel degelijk je bestaande hypotheek voor gebruiken. Je neemt dus geen hypotheek op de caravan, maar op de woning. Dat geld kan dienen voor de caravan, maar de bank heeft je huis als onderpand.
Ik weet niet of alle banken het zomaar toelaten, maar ik kon een aantal jaar geleden ook gewoon een deel van de hypotheek die al afbetaald was gewoon terug opnemen (was veel goedkoper dan een nieuw krediet aan te gaan)

Reclame

Terug naar “Andere”