Goeiedag,
Enkele weken terug vraagt mijn buurman onze struik te snoeien, omdat die de ontvangst van zijn satellietschotel belemmert. Dat hebben wij dan ook gedaan. Maar het volstond volgens hem nog niet, dus hebben we hem de toelating gegeven enkele takken zelf weg te nemen. Wat hij ook gedaan heeft. Een maand nadien, zijn we een week op vakantie gegaan, en bij onze terugkeer heeft diezelfde persoon nagenoeg onze struik volledig weggesnoeid. Nu moet u weten dat die struik niet eens aan zijn eigendom paalt, maar aan een muur die van de gemeente is en daar verder volledig reglementair staat, en hij daar dus op die manier eigenlijk helemaal niets over te zeggen heeft.
Mijn vrouw en ik waren tamelijk geschokt door die actie, en overwegen hier een dezer dagen de politie bij te halen - ook de takken heeft hij op onze eigendom gegooid. Aangezien die persoon in kwestie psychiatrische begeleiding krijgt, en vorige "discussies" alleen maar in bedreigingen aan ons adres zijn geëindigd, achten we het beter het op deze manier op te lossen.
Of kan iemand zeggen wat een betere -en correcte- manier is om deze vervelende situatie voor eens en altijd op te lossen?