Aanplanting tegen houten omheining

jean5454
Topic Starter

Aanplanting tegen houten omheining

#1 , 07 jul 2014 10:18

Beste,

Ik heb een houten omheining geplaatst (betonnen plaat in de grond, betonnen palen en een houten schutting daarin: 180 cm hoog).
De buurman heeft aan zijne kant nu een laurierstruiken aanplanting gezet. Deze wordt tot 4à5 meter hoog en groeit over mijn houten schutting.
Ik kan nu niet meer aan mijn schutting aan de kant van mijn buurman. De schutting krijgt ook geen zonlicht meer om te drogen. Deze struiken nemen ook zonlicht weg voor mij.
Wat kan ik hier tegen doen of mag dit zomaar?

Alvast dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veebee

#2 , 07 jul 2014 10:27

Hoever staan die laurierplanten van de scheiding?
Staat uw schutting op de scheiding?
Staan de laurierplanten op de scheiding?

jean5454
Topic Starter

#3 , 07 jul 2014 10:51

Hoever staan die laurierplanten van de scheiding?
Staat uw schutting op de scheiding?
Staan de laurierplanten op de scheiding?

50 cm ongeveer.
De schutting staat 15 cm van de scheiding om mijn eigendom.
De laurierplanten staan niet op de scheiding.
Zoals de buurman deze planten heeft geplant kan hij deze nooit scheren tussen zijn planten en mijn omheining.

Reclame

jean5454
Topic Starter

#4 , 14 jul 2014 10:50

Veebee,

Kunt u mij een antwoord geven aub?

Groetjes

Veebee

#5 , 14 jul 2014 11:30

De haag moet op 50 cm van de scheiding staan. Indien uw afsluiting op uw deel staat, dan moet de buur dus beginnen rekenen vanaf de scheiding en niet vanaf uw panelen.
Dus in dit geval is er een afstand tussen uw schutting de aanplant van 65 cm.
Hij moet er alleszins voor zorgen dat de laurierplanten al niet over de scheiding groeien.

jean5454
Topic Starter

#6 , 15 jul 2014 14:56

De haag moet op 50 cm van de scheiding staan. Indien uw afsluiting op uw deel staat, dan moet de buur dus beginnen rekenen vanaf de scheiding en niet vanaf uw panelen.
Dus in dit geval is er een afstand tussen uw schutting de aanplant van 65 cm.
Hij moet er alleszins voor zorgen dat de laurierplanten al niet over de scheiding groeien.
Bedankt.

Terug naar “Andere”