mede-eigenaar grond uit erfenis

frankske72
Topic Starter

mede-eigenaar grond uit erfenis

#1 , 15 jun 2014 06:48

hoi ,

ik heb eens een vraagje.
Ik ben namelijk mede-eigenaar van een grond (warmoesgrond) dat verkregen is uit een erfenis.
Deze grond ligt er nu al , meer dan 6 jaar. We blijken met maar liefst 26 eigenaars te zijn.
Er is echter maar 1 mede-eigenaar die gebruik maakt van deze grond (vermits deze grond vlak achetr zijn woning ligt) , gewoon om zijn afgemaaide gras te dumpen.
nu moet ik daar grondbelasting op betalen (niet dat dat veel is , maar kom.) , dus had ik graag van die grond vanaf geweest. maar blijkbaar kan ik daar niet vanaf geraken , tenzij alle 26 eigenaars akkoord gaan om te verkopen.
maar 1 pesroon , wil dus niet.

Ik wil hem niet verkopen voor het geld , want dat zal echt de moeite niet zijn , maar als die grond daar nog jaren blijft liggen zijn we binnenkort met 50 eigenaars , want onze familie is vrij productief lol
Is er een manier dat ik daar vanaf geraak zonder dat die andere allemaal akkoord gaan ?

groetjes frank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jun 2014 07:58

Deze grond ligt er nu al , meer dan 6 jaar.

Is er een manier dat ik daar vanaf geraak zonder dat die andere allemaal akkoord gaan ?

.
Die grond zal er wel al een paar miljoen jaren liggen, en zal er mogelijks nog eens zolang liggen. Daar kan jij niets aan veranderen. :lol:

http://www.notaris.be/faq/algemeen/ik-b ... n/12/123/1" onclick="window.open(this.href);return false;

Oude Belg

#3 , 15 jun 2014 09:05

Indien er geen wettelijke vruchtgebruiker is, lijkt art 815 BW van toepassing. Dus vredegerecht en daarna openbare verkoop.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

wanton

#4 , 16 jun 2014 16:31

Is die mede-eigenaar , die in het huis voor die grond woont en de grond in gebruik heeft , niet geïnteresseerd om die te kopen?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Andere”