AFSTAND KNOTWILG

fran123
Topic Starter
Berichten: 67

AFSTAND KNOTWILG

#1 , 22 mei 2014 13:01

wat bedraagt de afstand van een knotwilg langs een onbevaarbare waterloop of beek?zijn daar speciale afstanden voor ? mag een knotwilg dichter bij een beek staan?

dank voor jullie eventuele antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 22 mei 2014 16:16

Aangezien beken hun loop door de tijd heen verandert en de meeste knotwilgen ondertussen de dertig jaar gepasseerd zijn...

Zie ik niet waar u heen wilt met uw vraag. kan u deze concreter stellen?

fran123
Topic Starter
Berichten: 67

#3 , 22 mei 2014 18:51

ALS ik knotwilgen wil planten langs een beek op hoeveel afstand moet ik blijven van de beek, ik heb al gehoord dat je knotwilgen dichter mag langs de beek zetten, de beek is eigendom van de provincie , normaal is een knotwilg hoogstammig, heb al gehoord dat men 5 m afstand moet bewaren omdat men de beek moet kunnen onderhouden

Reclame

mava105
Berichten: 22289
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 22 mei 2014 21:52

het is wel de bedoeling dat knotwilgen NIET hoogstammig worden. je moet ze regelmatig knotten

tira00
Berichten: 929

#5 , 22 mei 2014 23:10

En als ze de beek komen uitgraven, dan moeten ze toch door kunnen met hun baggermachines. Daarom dient die 5 m. Als ze in de weg staan loop je het risico dat ze omgezaagd worden, dan heb je er ook niks aan. Snap echt niet waarom je dat niet zou willen respecteren.

Terug naar “Andere”