Overdracht elektriciteit niet gebeurd - reuzeclaim

cubedude
Topic Starter

Overdracht elektriciteit niet gebeurd - reuzeclaim

#1 , 23 apr 2014 14:35

Geachte

Ik heb hier een vreemd voorval aan de hand, waarbij ik me toch afvraag wat ik kan doen of wat de mogelijkheden zijn:

In 2004 heb ik een gebouw gekocht waarbij ik destijds een stuk had ondertekend voor 'overdracht van elektriciteitsnet'. Aangezien dit een bijgebouw is, was ik er ook niet veel aanwezig maar er werd wel elektriciteit verbruikt. Ik heb nooit echt opgelet betreffende de facturatie van de elektriciteit en nu, 2014 krijg ik een brief van de VORIGE eigenaar zijnde een overheidsinstantie dat zij tot nu toe de elektriciteit hebben betaald, en sturen me de verzameling van al die jaren dat zij betaald hebben naar mij op.

Is dit zomaar mogelijk, en wat kan ik hiertegen doen?
Ik heb een bewijs waarin ik dat document heb ondertekend en opgestuurd naar de netbeheerder, maar is blijkbaar niet verwerkt geweest terwijl de vorige eigenaar (overheidsinstantie) gewoon leuk is blijven betalen tot nu. Is dit bewijs genoeg of had ik eigenlijk iets moeten doen in die tijd? Begrijp nu ook niet waarom ze zovele jaren bleven betalen (slechte controle)?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 apr 2014 15:20

Wat je verbruikt hebt zal je moeten betalen.
Gezien zij zelf nalatig zijn geweest u tijdig op de hoogte te brengen, zou ik zeker geen intresten aanvaarden op het aangerekende bedrag.

cubedude
Topic Starter

#3 , 23 apr 2014 18:26

Ook niet als er in de overdrachtsdocumenten letterlijk staat: ik blijf verantwoordelijk voor de energiefacturen totdat deze binnengebracht zijn. Het lijkt dus dat ze nalatig geweest zijn want ze hebben dit dus niet binnengedaan.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 apr 2014 19:58

Een goede raad: Zorg steeds zelf voor uw energie overdachten bij verhuis, en laat dit niet over aan anderen. Beter 2 x overgedragen dan nooit.

Terug naar “Andere”