scheidingsdoek

graziella83
Topic Starter

scheidingsdoek

#1 , 03 apr 2014 15:31

Beste,

heb zelf zo wat proberen zoeken op het net maar vind niet direct een gepast antwoord op mijn vraag.

Wij hebben 2jaar terug een nieuwbouw gekocht met een tuinomheining. Nu vroeg onze gebuur wat wij er van zouden vinden om zo'n schaduwdoek (Zwart) te plaatsen. Wij hebben direct gezegd nee wij zien dat niet zitten. Wij zijn op den buiten komen wonen omdat we geen ingesloten tuin willen. wij kunnen hem niet verbieden deze doek te plaatsen aan zijn kant van omheining maar hij kon ons toch niet vragen om bij te leggen aangezien het op zijne kant zou worden gezet?

Ik heb een compromis willen sluiten door te vragen om bomen of planten te plaatsen in plaats van zo'n zwarte doek maar dat wilt hij niet.

Dus ja ik wil nu weten wat zijn onze rechten?

alvast bedankt voor het antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fieke0509

#2 , 03 apr 2014 15:35

U kan toch aan uw kant een haag of dergelijke plaatsen zodat u niet tegen de zwarte schaduwdoek op moet kijken?

Van wie is de bestaande omheining? Op wie zijn perceel staat deze? Indien de omheining niet gemeenschappelijk is, maar enkel van u, dan kan de buurman hier geen doek tegen hangen.
Laatst gewijzigd door fieke0509 op 03 apr 2014 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Turaki

#3 , 03 apr 2014 15:36

Zolang het geen bouwovertreding vormt, en hij de doek wordt, kan u niet veel doen.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 apr 2014 17:07

Je hebt ook groene doeken

graziella83
Topic Starter

#5 , 04 apr 2014 09:34

omheining is gemeenschappelijk. Denk niet dat ze dat gaan willen ne groene doek. Ze hebben al zwart aan de andere kant :s
Ja haag zou ook een optie zijn. Ze weten hoe we erover denken we zullen wel zien

tira00

#6 , 04 apr 2014 10:05

Groene doek wordt echt lelijk: wordt lichtgroen na enkele jaren. Zwart is beter denk ik. Maar hij moet wel professioneel en goed strak gespannen worden, anders krijg je een bidonville gevoel.

Had eerst dennen staan, elk jaar misérie met snoeien. Daarna, nu al 10 jaar, draad met (groene doek) Draad staat op mijn grond. Aan mijn kant allemaal struiken geplant zodat ik de doek zelf niet meer zie. Heb toch al heel veel plezier gehad aan de privacy die je daar van hebt. Ben van plan om,als de doek versleten zou geraken, alleen de draad te laten. Dankzij mijn struiken zou het dan al goed dicht zijn.

Terug naar “Andere”