is postadres voldoende?

radeloos23
Topic Starter
Berichten: 7

is postadres voldoende?

#1 , 12 jul 2007 18:23

hoi, ik ga samenwonen met een vriendin, mijn eigen appartement nu is ook opgezegd dus daar ga ik 31 aug uit. ik stel me de vraag of ik voldoende heb aan een postadres, of dit officieel erkend kan worden als mijn adres en of ik dit ook op mijn identiteitskaart kan laten zetten aangezien ik mijn adres niet mee bij mijn vriendin wil zetten. of zijn er nog andere opties? domicilieadres nemen voor 50 euro ofzo zoals ik al eens in de koopjeskrant zie staan. Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
YoeriS
Berichten: 271

#2 , 12 jul 2007 18:38

een postbus geldt niet als domicilieadres, een domicilie is immers uw hoofdverblijfplaats waar ze u meestal kunnen aantreffen.

mvg

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jul 2007 10:23

U bent verplicht u in te schrijven in de bevolkingsregisters van de gemeente waar u gaat wonen.

scorpioen

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 14 jul 2007 19:56

?Art.7.? 1. Iedereen die zijn hoofdverblijfplaats wil vestigen in een gemeente van het Rijk of deze wil overbrengen naar een andere gemeente van het Rijk moet dit aangeven aan het gemeentebestuur van de gemeente waar hij zich komt vestigen...? 4. De aangifte bedoeld in ? 1 moet binnen acht werkdagen gebeuren nadat de nieuwe woning effectief betrokken werd...Art.16.?1.De bepaling van de hoofdverblijfplaats is gebaseerd op een FEITELIJKE situatie,dat wil zeggen de vaststelling van een EFFECTIEF verblijf??(16 JULI 1992. - Koninklijk besluit betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister)

?Art.7.De overtredingen van de voorgaande artikelen, van de besluiten tot uitvoering ervan en van de in artikel 5 bedoelde gemeentelijke verordeningen worden gestraft met een geldboete en zesentwintig tot vijfhonderd (euro)...?(19 JULI 1991. - Wet betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten en tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen).

U MOET dus gedomicilieerd zijn waar u naar waarheid EFFECTIEF verblijft.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Terug naar “Andere”