Gebrekkige plaatsing vs stormschade?

Drie-D
Topic Starter

Gebrekkige plaatsing vs stormschade?

#1 , 29 jan 2014 12:29

Een deel van onze dakdichting (Wakaflex) is losgekomen. Toevallig merkte ik dat op doordat ik na de storm enkele dagen geleden naar ons dak stond te kijken. Die dichting is nog geen jaar geleden geplaatst door een erkend aannemer. De kans bestaat echter dat dit iets met de storm te maken heeft, als lijkt me dat minder evident dan dat het over een fout in de plaatsing gaat. Wie moet ik nu aanspreken?

Mijn verzekeraar met het oog op stormschade, en zal die dan de aannemer aanspreken mocht blijken dat het niet door de storm komt? Of de aannemer wegens slechte plaatsing? (10 jarige garantie?). Of allebei?

Een ding is zeker, er is nog geen waterinfiltratie en dus nog geen waterschade. Maar dat gaat niet lang meer duren...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jan 2014 12:37

Spreek gewoon uw verzekeraar aan. Die sturen een expert en die zal wel vaststellen wat de oorzaak van de schade is.
Nu al de aannemer gaan aanspreken voor een eventuele slechte plaatsing is zeker te voorbarig. Het schept zeker geen goede verstandhouding met de aannemer voor de rest van de waarborgperiode. Met het verslag van de deskundige in de hand sta je trouwens sterker. Aannemer kan dan niet gewoon meer zeggen dat het door de storm kwam, om de zaak af te wimpelen.

Reclame

Terug naar “Andere”