vraag ivm gemene muur

limelight
Topic Starter

vraag ivm gemene muur

#1 , 21 aug 2013 09:58

stel, woning A is 20 meter hoog, woning B, ernaast is maar 15 meter hoog. Ze delen een muur. Maar die muur is dus hoger dan woning B. Wie is verantwoordelijk voor dat hoger deel? Indien daar kosten aan zijn, is dat dan voor woning A of toch beiden? Stel er sijpelt vocht binnen langs de kant van woning B, kan die daar dan verantwoordelijk worden gesteld? Mijn insziens is dat niet eens deel van die woning.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 aug 2013 12:44

Het deel van de muur dat hoger komt dan het buurhuis, is niet gemeenschappelijk, en alle kosten daaraan zijn dus voor de eigenaar van het hogere pand.(dus woning A)
De eigenaar van woning B zal wel ladderrecht moeten toestaan voor het uitvoeren van de werken.

limelight
Topic Starter

#3 , 21 aug 2013 18:18

Bedankt. Net wat ik dacht. Verzekering van woning A probeert eigenaar van woning B aansprakelijk te stellen voor schade aan woning A. Die schade komt van vocht insijpeling in het hoger opgetrokken gedeelte van de muur. Mijn insziens moet de eigenaar van woning A er maar voor zorgen dat die muur waterdicht is, aangezien dat deel van de muur niet toebehoort aan woning B.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 aug 2013 19:08

Ik zou zo wie zo mijn brandverzekering in kennis stellen... zeker als er al correspondentie gevoerd is met u.

Terug naar “Andere”