Makelaar verzwijgt gebreken van mijn woning

keljeluna
Topic Starter

Makelaar verzwijgt gebreken van mijn woning

#1 , 17 aug 2013 20:28

Sinds vorige maand heb ik mijn woning te koop gezet via een makelaar.
Op voorhand had ik met hem zowel de zichtbare als de verborgen gebreken met hem besproken.
Nu is het zo dat mijn woning welke in 1985 is gebouwd in de loop van de jaren een beetje verzakt
is de zichtbare gebreken hiervan zijn de barsten en scheuren in de garage en aan de voorgevel van
de garage. De woning zelf heeft niet echt veel barsten en scheuren maar de helling van de vloer loopt
wel licht asymetrisch maar valt niet echt op enkel bij het poetsen.
In het begin meldde de makelaar het probleem nog aan de kandidaat kopers maar sinds maandag nadat ik
het hem zelf heb gevraagd antwoordde hij dat niet meer te doen want ze moesten het zelf maar ondervinden.
Nu zit ik hiermee want er hebben mensen een bod gedaan op mijn woning maar nu weet ik niet of ze het zelf
hebben ondervonden van het gebrek.
De makelaar heeft mij gegarandeert dat ze mij hier niet voor aansprakelijk kunnen stellen daar er zichtbare
gebreken zijn aan de woning.
Kunnen de kopers mij hiervoor aansprakelijk stellen of niet?
Heb ik het recht om de kopers nog voor ondertekening van de compromis nog in te lichten ook al wilt de
makelaar dit niet?
Dat de makelaar dit probleem verzwijgt is dit een bezwarende omstandigheid om de verkoopsopdracht dat ik
met de makelaar heb stop te zetten?
Maandag ga ik alvast eens goed met hun praten hierover en leg alles voor wat ik op internet heb gevonden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
limelight

#2 , 19 aug 2013 18:04

Die barsten en scheuren heb je niet verstopt. Ze zijn zichtbaar. Op zich hoef je die dan ook niet expliciet te vermelden. Kan moeilijk als verborgen gebrek worden ingeroepen.
Wat betreft de vloer... vind eens een vloer die wel 100% recht ligt. Op zich ook geen probleem.

MAAR... indien het huis nog steeds aan het wegzakken is, en u weet hiervan, en u verzwijgt dit, dan is het een ander verhaal! Maar dat kan ik niet uit uw post opmaken.

Reclame

Terug naar “Andere”