Bouwovertreding regulariseren en riolering

mijn naam is haas
Topic Starter
Berichten: 2

Bouwovertreding regulariseren en riolering

#1 , 13 jun 2013 13:11

Goedemiddag,
We hebben interesse voor een woning, een aanbouw blijkt niet aangegeven. Bij navraag bij de gemeente blijkt dat we deze wel zouden kunnen laten regulariseren, als we een architect onder de arm nemen. Omdat er sprake is van een uitgebreide dossiersamenstelling, zijn we ook nog eens verplicht meteen een gescheiden rioleringsstelsel te voorzien. Kan de gemeente dit opleggen? Uiteindelijk willen we die bouwovertreding in orde brengen die de eigenaar niet heeft aangegeven en nu zouden we ook nog eens zotte kosten moeten gaan doen om de riolering, die trouwens niets te maken heeft met de aanbouw, in orde te brengen... het gaat hier om een uitbreiding van hooguit een meter, maar helaas is de steunmuur wel aangepast... Hierdoor wordt het wel een heel dure grap, de eigenaars willen zelf niets meer doen.
Bedankt voor jullie antwoorden!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 jun 2013 14:56

Je zou alles ook op zijn beloop kunnen laten, en afwachten. Doordat jij nu info hebt ingewonnen zijn de betreffende diensten nu wel op de hoogte en gaan het dossier misschien wel verder volgen.
Bij iedere bouwaanvraag en de daarop volgende verbouwing is nu een gescheiden riolering vereist. Hier zal je niet onderuit kunnen.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 13 jun 2013 15:42

Hoe lang staat de aanbouw er?

Reclame

mijn naam is haas
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 13 jun 2013 16:32

ik hoop meer dan 5 jaar geleden :-) ik weet het nog niet...

Sirkii
Berichten: 5410

#5 , 14 jun 2013 20:32

Die "zotte kosten" kunnen een motivatie zijn om een lager bod uit te brengen (en al zeker als de woning al lang op de markt is)

Terug naar “Andere”