Mensen verwijderen van privaat eigendom

kooga
Topic Starter

Mensen verwijderen van privaat eigendom

#1 , 04 jun 2013 01:04

Dag allemaal,

Ik heb toezicht over een onomheid terrein van 7ha, van een kant staan er privaat borden van een andere kant worden binnen twee dagen de privaat borden gevandaliseerd dus er komen iedere week verschillende wandelaars door die ik er op vriendelijke manier wijs dat dit een privaat domein is zonder moeilijk te doen. 95% hebben er geen probleem mee en ik zie ze nooit meer terug en het blijft vriendelijk zonder problemen.

De andere 5% denkt wel dat ze een recht hebben om hier rond te wandelen en men moet zeer moeilijk beginnen te doen, die 5% loopt zelfs langs de borden met privaat er op en komen terug.

Mijn vraag is hoe ver mag ik legaal gaan om deze mensen van de eigendom te verwijderen als ze niet willen luisteren?
Ik bedoel een stamp met een stalen tip schoen zou hun wel beweging geven om zich in de juiste richting te begeven mag ik dat zonder een pv voor agressie te krijgen doen?
Nodeloos om te zeggen zou ik mij bedrijgt voelen gebeurt er iets anders.

Bij voorbaat dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 04 jun 2013 09:15

5% loopt zelfs langs de borden met privaat er op en komen terug.
Lijkt me logisch. "privaat" betekent toilet. Daar ga je heen, en daarna loop je terug.

Misschien bedoelde u "privé" en "privéterrein". Dat staat er echter niet, en u kan de wandelaars moeilijk verwijten dat ze begrijpen wat u bedoelt als u andere woorden gebruikt. Als u er "toilet" ophangt is de kans groot dat er nog meer bezoekers komen. :lol:

Begin eens met duidelijk te maken wat u bedoelt. U wenst de toegang te verbieden? Maak dat dan duidelijk. Een bord met " privéterrein, toegang verboden volgens art. 87 veldwetboek" lijkt er al meer op. Een bordje waarop staat dat er een toilet is, houdt wandelaars echt niet tegen.
Laatst gewijzigd door Oude Belg op 04 jun 2013 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Turaki

#3 , 04 jun 2013 09:19

Geweld gebruiken mag niet, dus niet duwen of stampen. Stalen tip zou zelfs kunnen beschouwd worden als wapen in dat geval.

Reclame

eylis

#4 , 04 jun 2013 09:20

Je mag de mensen niet stampen...Je mag wel met een waakhond aan de lijn de mensen toespreken.
Tip: Hang borden met de mededeling dat er dagelijkse securitypatrouilles met honden op het terrrein gebeuren (dat moet daarom niet persé waar zijn hé) mét de artikels uit de wetgeving mbt privéterreinen en huisvredebreuk.
Toch lastig dat er niet eens een eenvoudige omheining rond het terrein is.

Oude Belg

#5 , 04 jun 2013 09:25

Veldwetboek
Veldwetboek van 7 oktober 1886
Artikel 87.
Met geldboete van een frank tot tien frank worden gestraft :
1° Zij die zonder wettige reden binnentreden in een besloten erf of in een aanhorigheid van een woning, waar tak- of wortelvaste vruchten staan;
2° Zij die, zonder dat er een andere door de wet bepaalde omstandigheid bijkomt, aan een ander toebehorende vruchten plukken of ter plaatse eten.
Het feit gepleegd in een besloten erf of in een aanhorigheid van een woning wordt gestraft met geldboete van tien frank en gevangenisstraf van eén dag tot zeven dagen;
3° Zij die hun vee hun trek-, last of rijdieren laten lopen over andermans weiden in groei of over andermans grond voordat de oogst is weggehaald;
4° Zij die anders dan met de hand aren lezen of die naharken met behulp van een hark met ijzeren tanden;
5° (...)
6° (...)
7° Zij wier geiten of woldieren (...) worden aangetroffen, grazend op andermans grond zonder verlof van de eigenaar of knabbelend aan hagen of bomen langs een openbare weg of langs een erf; de overtreders worden bovendien gestraft met geldboete van één frank per dier;
8° Zij die, zonder noodzaak en ondanks het verbod van de eigenaar, gebruik maken van een weg die aan een bijzondere persoon toebehoort.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Oude Belg

#6 , 04 jun 2013 09:31

Dit had ik niet gelezen :
Ik bedoel een stamp met een stalen tip schoen zou hun wel beweging geven om zich in de juiste richting te begeven mag ik dat zonder een pv voor agressie te krijgen doen?

Bij voorbaat dank.
pv? Slagen en verwondingen met waarschijnlijk arbeidsongeschiktheid tot gevolg? Rechtbank, boete, evt gevangenisstraf, schadevergoeding aan slachtoffer en evt werkgever. Misschien kan u beter therapie volgen om uw agressie onder controle te krijgen. Dat is goedkoper.

PS :
is koeterwaals met ook nog eens twee schrijffouten in één woord.

Turaki

#7 , 04 jun 2013 09:32

Bovenstaande artikel uit het veldwetboek uithangen, en bij betrapping politie bellen?

Oude Belg

#8 , 04 jun 2013 10:04

Inderdaad.

uittreksel uit het veldwetboek:

Art. 67. (De politieambtenaren van de lokale politie) zijn, (...) belast met het opsporen en
vaststellen van wanbedrijven en overtredingen inzake veld- en bospolitie, alsmede van jacht en
visserijmisdrijven, op het grondgebied waarvoor zij beëdigd zijn --

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 04 jun 2013 10:21

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 4034,d.Yms" onclick="window.open(this.href);return false;

slagen in het examen van bijzondere bos of veldwachter
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 4034,d.Yms" onclick="window.open(this.href);return false;

kooga
Topic Starter

#10 , 04 jun 2013 15:16

Dank u wel om het duidelijk te maken dat er niets gedaan mag worden.

Met een waakhond rondlopen is voor problemen vragen als meeste mensen met hun eigen hond wandelen.
Een bijt de andere = hoop miserie, al aan de hand gehad dat er een klein hondje langs de gesloten omheining van de waakhond liep en de waakhond een hapje nam. Rijkswacht gebeld die de mensen eventjes hebben moeten corrigeren.

Omheining = €60000 minimum dus voor het moment nog niet.

Veldwachter worden is een schoon idee maar niet praktisch imo.
5% loopt zelfs langs de borden met privaat er op en komen terug.
Lijkt me logisch. "privaat" betekent toilet. Daar ga je heen, en daarna loop je terug.

Misschien bedoelde u "privé" en "privéterrein". Dat staat er echter niet, en u kan de wandelaars moeilijk verwijten dat ze begrijpen wat u bedoelt als u andere woorden gebruikt. Als u er "toilet" ophangt is de kans groot dat er nog meer bezoekers komen. :lol:

Begin eens met duidelijk te maken wat u bedoelt. U wenst de toegang te verbieden? Maak dat dan duidelijk. Een bord met " privéterrein, toegang verboden volgens art. 87 veldwetboek" lijkt er al meer op. Een bordje waarop staat dat er een toilet is, houdt wandelaars echt niet tegen.
Voor zover ik weet is 'privaat eigendom' wel correct dus privaat zou genoegd moeten zeggen, het zijn mensen gelijk u die moeilijk doen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eigendom" onclick="window.open(this.href);return false;

Marijkealleen

#11 , 04 jun 2013 15:28

Misschien helpt het als u er een bordje bijhangt : jachtgebied, zo'n bordje met een paar kogelgaten in...

Oude Belg

#12 , 04 jun 2013 16:21

Voor zover ik weet is 'privaat eigendom' wel correct dus privaat zou genoegd moeten zeggen, het zijn mensen gelijk u die moeilijk doen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eigendom" onclick="window.open(this.href);return false;
Eens opzoeken in een echt woordenboek helpt. Wikipedia is géén woordenboek, en daarbij, als ik één eurocent zou krijgen per fout in Wikipedia ben ik waarschijnlijk een der rijkste mensen ter wereld. Mensen zoals ik hechten belang aan een correct taalgebruik, dat weer wel.

Vandebos

#13 , 04 jun 2013 16:37

Bordjes uithangen met verwijzing en systematisch politie op de hoogte brengen indien er opnieuw overtreders aanwezig zijn.

Grenst dit domein aan uw woning? In dat geval kan u tevens huisvredebreuk inroepen.

Lopen er geen eigen huisdieren rond in dat bos? Er bestaan diverse producten die overtreders hun blaffers met de staart tussen de poten voor maanden categoriek doen weigeren dat terrein te betreden. Royaal aanbrengen rond de klassieke toegangen en de favoriete plasbomen kan wonderen doen... net zoals het minutieus gebruik rond reeds aanwezige uitwerpselen...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#14 , 04 jun 2013 17:08

..... als het IN de woning of aanhorigheden is.
.... als er enige vorm van INklimming is dus moet er iets als omheining staan.

Oude Belg

#15 , 04 jun 2013 19:35

..... als het IN de woning of aanhorigheden is.
.... als er enige vorm van INklimming is dus moet er iets als omheining staan.
Volgens het veldwetboek is bv een sloot ook een omheining, dacht ik.

Terug naar “Andere”