chalet

alex1512
Topic Starter

chalet

#1 , 19 apr 2013 17:03

Mijn ouders hebben bij hun thuis achter een nog een stuk grond dat aan dat van hun aangrenst (nu tuin) Dit is nog een bouwgrond. Nu was ik aan het rond kijken om een huis te kopen, maar mijn ouders stelde voor om op dat stuk bouwgrond gewoon een chalet voor mij te zetten. deze moet dus nog gebouwd worden en gas water elektriciteit gelegd worden..

Nu was mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft...want stel mezelf enkele vragen... voor bouw van een chalet (die op oge 134 m2) hebben we uiterraard een vergunning nodig, word dit dan gezien als een nieuwe woning (moet ook water elektriciteit, gas aangesloten worden), moet ik dan mijn domiciel aanpassen, of blijft dat bij mijn ouders staan, enz..
Iemand die me kan verder helpen? Alvast hartelijk dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 19 apr 2013 17:15

Als dat bouwgrond is, start je de procedure om te bouwen. Of dat nu een chalet is, een bungalow of een kast van een villa, het is een woning. en als je de verschillende vergunningen, aanvragen en bouwvereisten volgt, dan heb je later géén verassingen.Je zal wel met een architect moeten werken.
DAt zal een afzonderlijke woning zijn en daarom ook een aparte domicilie.
Stap best eens binnen bij de gemeente om informatie in te winnen hoe je er best aan begint.

Xastheron

#3 , 22 apr 2013 09:02

Klinkt als kangoeroewoning. Doe onmiddellijk ook navraag of ze daar nog voor subsidiëren.

Reclame

eylis

#4 , 22 apr 2013 09:50

dat denk ik niet...als er al voor een kangoeroewoning gesubsidieerd werd, was dat enkel in het kader van zorgwonen... ik veronderstel dat de ouders van poster nog in goeden doen zijn. Als de ouders nog flink genoeg zijn om zelf een chalet te bouwen :-)

Xastheron

#5 , 22 apr 2013 15:14

Sommige gemeenten deden dit in functie van "levenslang wonen", zodat wanneer ze zorgbehoevend worden...

Lanox
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 apr 2013 11:21

En laat de verkaveling toe om een chalet te bouwen?

Terug naar “Andere”