nog steeds ??ngezinswoning?

sabrina32
Topic Starter
Berichten: 1

nog steeds ??ngezinswoning?

#1 , 14 mei 2007 11:22

Wij gaan binnenkort een nieuwbouw starten. Mijn moeder zal bij ons komen inwonen. We hebben een aparte leefruimte voor haar voorzien met een eigen badkamertje en keuken. Er is wel maar 1 voordeur, 1 huisnummer en er is geen gedeelde eigendom. Kan deze woning nog steeds doorgaan voor een ??ngezinswoning? Volgens stedebouw Leuven kan het niet, maar mag ik in mijn huis niet zoveel badkamers en keukens maken als ik wil?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 14 mei 2007 20:54

U mag het aantal woongelegenheden niet hoger maken dan wat uw bouwvergunning toestaat. En in een bestaande woning mag u het aantal woongelegenheden niet verhogen zonder nieuwe stedebouwkundige vergunning.

U mag uiteraard zoveel badkamers inrichten als u maar wil; hetzelfde voor keukens enz. In mijn nieuwbouw heb ik bijvoorbeeld maar ??n slaapkamer maar is er wel een hondenkamer: u doet maar.

*******************************************

En wat is dan een woongelegenheid (WG)? Elke groep ruimtes bestemd voor de huisvesting van een alleenstaande of een gezin.

Per WG moet er een apart huisnummer zijn en zal de gemeente aparte huisvuilbelasting innen enz.

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#3 , 15 mei 2007 08:40

geef het gewoon een andere naam

noem het leefvertrekken voor inwonende moeder
als moeder inwonend is hoeft ze geen apart adres
dit kan wel invloed hebben op eventuele vergoedingen die ze krijgt
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 15 mei 2007 11:40

?Art.99.? 1. Niemand mag zonder voorafgaande stedebouwkundige vergunning :...7? in een gebouw het aantal woongelegenheden wijzigen die bestemd zijn voor de huisvesting van een gezin of een alleenstaande, ongeacht of het gaat om een eengezinswoning, een etagewoning, een flatgebouw, een studio of een al dan niet gemeubileerde kamer...?(Decreet Ruimtelijke Ordening 18 mei 1999).

Bij ontbreken van een wettelijke definitie geldt het algemeen spraakgebruik.Zie daartoe o.a. ???ngezinswoning? in http://www.wikipedia.org/

?een aparte leefruimte...met een eigen badkamertje en keuken? voorzien lijkt wel degelijk ?in een gebouw het aantal woongelegenheden wijzigen?,wat [color=red]niet mag [/color]zonder voorafgaande stedenbouwkundige vergunning .

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Terug naar “Andere”