huurder uitzetten : allerlei problemen (betaling, verzek,...

vero78
Topic Starter
Berichten: 8

huurder uitzetten : allerlei problemen (betaling, verzek,...

#1 , 17 mar 2013 16:33

Mijn huurder is in april 2012 beginnen huren.
De start was al een hele moeilijke bevalling.
Begin maart had ik een kijk dag ingelast en had 7 potentiële geïnteresseerden, 3 hadden effectief interesse. Dan ben ik beginnen afwegen adhv hun situatie en eerste indruk.
En heb mijn keuze op een goedvoorkomende, welgestelde, alleenstaande (geen vrouw, kinderen, huisdieren) laten vallen die het héél goed en vlot kon uitleggen.
ééN REGEL LAAT U HIER NIET DOOR MISLEIDEN!!!!

Toen ik loop maart het contract wenste te tekenen, met voorlegging van verzekering, loonfiches, waarborg te regelen, was dit enorm moeilijk om een datum te vinden. Hij had pas een nieuwe job en moest altijd maar naar het buitenland.
Hij kon nooit een dag vooraf zeggen waar en wanneer hij tijd zou hebben.

Gezien ik pas bevallen was, was ik ook niet super flexibel en heb ik hem gemeld ok ik zal naar uw ouderlijk (ouders) thuis komen daar woonde hij zogezegd om het contract te laten tekenen (liever niet stelde hij voor zo moet ik ze niet storen, hij heeft voor alles een uitleg).
Dus is hij naar mij thuis gekomen en hebben we het op 22/3/2012 het contract ondertekend. Toen had hij het zo druk gehad dat hij nog geen loonfiches had kunnen zoeken. Toen werd het einde maart, en had ik nog steeds geen verzekeringsbewijs en geen waarborg. Normaal zouden we op 1/4 de sleutel overhandigen; de dag dat de vorige huurders zouden vertrekken en dat we samen de plaatsbeschrijving zouden doen. Ik heb hem nog eens duidelijk gezegd dat de waarborg in orde moest zijn of de sleutel werd niet overhandigd.
Vrijdag 31/3 krijg ik een berichtje van hem : Ben naar de bank geweest.
Dus om zeker te zijn bel ik naar de bank (ik zou later gaan tekenen) met de vraag of dit bevestigd kon worden=> JA werd mij gemeld.
PROBLEEM : hij had getekend maar de bank kon geen cash ontvangen en dus stond er niets op de rekening (dit kwam ik maar 3/4 te weten toen ik zelf bij de bank was om te tekenen). Bank had dus een grote fout gemaakt.

Vanaf toen alleen miserie :

- regelmatig per mail gevraagd het geld te storten
- loonfiches te tonen (opeens was dat niet meer nodig vond hij, ik had daar geen zaken mee)
- verzekeringsbewijs pas in mei gekregen (dit werd geannuleerd wegens niet betaling)
- huur betaling pas halverwege de maand of soms pas een maand later
- poets nooit de gemeenschappelijke delen en staat in contract
- doet nooit de deur op dubbel slot en staat degelijk in contract wegens verschillende pogingen tot inbraak
- ruzie met de de andere buren, politie tussenkomst -> afdreigen
- weekelijks brieven van deurwaarders, aangetekende schrijven
- 3 maanden moeten dreigen om een afspraak te kunnen maken om de septische put te kunnen ledigen (hij vond niet dat hij zijn verlof daarvoor moest opofferen hij had belangrijkere dingen te doen (ondertussen al zijn 3 de job op toen 6 maanden)
- in november had hij weer niet betaald en was ik het moe ben toen naar eigenaarsbond gegaan maar die zeiden dat ik buiten dat hij niet betaald had niet veel te doen had op het vredegerecht dus heb ik nadat hij na mijn aangetekend schrijven (+ regulier per post verzonder) betaald had de stap niet gezet.

Intussen had ik al 3x aangetekend gestuurd alsook per post + naar zijn ouderlijk adres (was het adres van op het contract al heeft hij daar de laaste 10 jaar niet meer officiëel gewoont) -> ik ben een bewijs van woonst gaan vragen maar kon hem dus niet voor het vredegerecht dagen gezien hij geschrapt was van ambstwege (al 3 keer op 6 jaar). Op zijn laatste adres heb ik de historiek meegekregen 6 adressen op 6 jaar soms 3 op 1 jaar!! Ik ben dan als een sherlocks in de witte gids de telefoonnummers van die adressen gaan opzoeken en ben zo zonder de naam te moeten noemen steeds met een lang verhaal van de vorige verhuurders opgezadeld geworden : en met nog tegoed sommen die via het vredegerecht waren uitegesproken van een totaal van meer dan 6700€!! (dit gaf mij geen moed)

Intussen was er een buren ruzie geweest omdat hij het blad dat naast de deur hangt als geheugensteuntje de deur altijd op slot te doen (hij heeft dit afgehaald en weggegooid). en nog om andere toestanden -> Buren hebben mij beide een klachtenbrief gestuurd.
Nadien was hij precies gekeerd : zijn mail : Ik wil er uit gezien de situatie met de buren en jij wil mij er uit misschien materie om over na te denken, dit liet ik geen 2keer zeggen dus ik met een overeenkomst om het contract in onderling akkoord te onderbreken naar hem. Ja maar ik heb nu geen tijd om iets anders te zoeken, ik ga misschien iets kopen, en met mijn werk heb ik geen tijd. Dus hadden we half decemeber afgesproken; toen was het van ja maar ik wacht op de notaris en ben in onderhandeling voor 2 appartementen. Kortom altijd nen uitleg en dat ik daar keer op keer in trap. Hij is nr 1 in toneel spelen, poes lief en medelij wekken als je hem persoonlijk ziet maar totaal anders per mail of aan het telefoon. Hij vond ook gezien hij er toch zou uitgaan hij geen waarborg voor die korte tijd nog moest betalen. Intussen had hij het geld voor iets anders gebruikt want mijn bank wou zijn geld niet.

1 maand geleden : verwarming werkte plots niet : 2 dagen later technieker laten komen en de temperatuur van de ketel stond op 20°C ??? moet op 60°C
En dan een week later had hij steeds geen warm water technieker terug gekomen en de boiler laten uitkuisen -> toen was het terug in orde
Week nadien heb ik gemaild met de vraag is alles terug in orde anders laat ik het stuk vervangen -> neen het werkte terug momenteel geen nieuw stuk bestellen meldde hij

2 weken later -> geen warm water (intussen betaalde hij niet want hij had van de huurdersbond gehoord dat dit basis voorwaarden zijn en dat hij dan niet moest betalen (was het leven maar zo eenvoudig pff)
Dus stuk volledig vervangen om van heel de miserie vanaf te zijn.

half februari : meldde hij (hij mailt altijd belt nooit) slot is geforceerd ik kan niet binnen -> ik ben binnen het uur samen met een slotenmaker ter plaatse geweest en inderdaad sleutel geraakte niet meer in de appartements deur.-> binnen de 2 uur nieuw veiligheidslot van 308€ aan de voordeur was niets te merken maar goed hij draait ze nooit op slot dus krijgen een beetje vakkundigen een deur snel open.
Politie wilde dit niet op pv zetten want meldde dat het wel eens om een deurwaarder kon geweest zijn en dat die niet binnen geraakt waren gezien de 'gepanserde deur en veiligheidsslot' en dan hangen ze een brief aan de deur maar die had hij eenvoudig kunnen verwijderen natuurlijk.

Een week later belt mijn buurvrouw -> er stond een deurwaarder voor de deur om binnen te gaan zij heeft hem vriendelijk gevraagd niet via de appartements deur te gaan maar achteraan over de muur te springen om via de achterdeur binnen te gaan gezien er een week geleden een nieuw slot in was gestoken. Die slotenmaker heeft dat zo gedaan (oef).
Ik belde hem want zogezegd weet ik nog niets van de nieuw slot achteraan. En hij had einde februari nog steeds niet betaald. Hij was op skiverlof en had geen tijd om met mij aan de lijn te blijven: geen probleem ik betaal volgende maand wel dubbel daaaaag. (intussen had ik ook vernomen dat hij terug op staande voet ontslaan was na 6 weken werk -> beschuldiging van diefstal van kassiersters en na intern onderzoek -> was hij de dader (als shopmanager)

Een week later een mail : rondelletje van veiligheidsslot was vastgeplakt -> zijn uitleg -> zoals toen met ketel en warm water -> ik vermoed kwaad opzet van de buren zei hij!! Ik heb toen geschreven dat ik met een slotenmaker de schade wou komen vast stellen en indien het niet om inbraak of slijtage zou gaan de kosten voor de huurder zouden zijn.

Zijn antwoord : tis al in orde ik meldde het gewoon en het is geen inbraak of slijtage hoogstens vandalisme en dat was maar aan mij om via de verzekering te regelen. Maar ik had via mijn buurvrouw (die is vaak thuis en houdt het goed in het oog) de nacht voordien hebben ze een harde bonk gehoord en was gaan kijken in de gang en zag de voordeur openstaaan en achteraan licht in mijn appartement ze zagen mijn huurder prutsen aan het raam achteraan (vermoedelijk heeft hij terug over de muur gesprongen maar had hij de sleutel niet bij van de achterdeur en heeft hij het raam eruit (niet het glas alleen) eruit gekregen en zou dat de bonk zijn geweest. Iets later stond zijn appartements deur open en was hij met gereedschap in het slot aan het prutsen en had hij de afzet plaat afgehaald en vertelde ze mij dat het rondelletje dat voor het slot hangt nu weg is.

Probleem is dat hij al zijn vriendinnetjes blijkbaar een sleutel geeft en hij heeft er wel een paar (het is echt een gast vol leugens op alle vlak!) dus iedereen kan stillaan wel binnen gezien de voordeur geen sleutel heeft met codenr dus kan hij deze bijmaken zoveel hij wil, buren vrezen al voor als hij vertrekt wat dan. Gezien zij al door hem zijn afgedreigd op een nacht, het was bijna tot effectief vechtpartij gekomen...

VOrige week nog een aangetekend schrijven gestuurd + regulier (nr 4) om
-te betalen
-verzekering
-waarborg
- slot
- poetsen

Intussen staat sinds 7/3 de huur van februari + maart op de rekening. Maar heb ik op 7/3 een verzoekschrift ingediend bij het vredegerecht ik kan dit echt niet meer aan. Ik slaap hier niet meer van, en krijg 'snachts die telefoons enz.

Probleem : contract 3-6-9 dus ik krijg hem er niet uit....
Hopelijk heb ik een rechter die vind dat deze triologie van verhalen en dit op nog geen jaar voldoende betekent om hem eruit te zetten. Nog niet gesproken van de schade die aan het appartement is en waarvoor ik geen waarborg heb.

Wat heb ik geleerd : *contract van 1 jaar te nemen nog eens 1 jaar te verlengen,
* nooit zelf te tekenen alvorens alle documenten (loonbrieven, gegevens vorige huurder, verzekering, bewijs van woonst met historiek ) ontvangen heb, indien niet zoals afgesproken gaat huur niet door
* Iemand die zich niet kan vrij maken voor waarborg jammer ander en beter
* Plaatsbeschrijving door derde partij doen
* Waarborg bij Corfina (3 maanden)

Waar moet ik aan denken wanneer mijn zaak op 2/4 voorkomt?Enige tips???

Ben echt ten einde raad en op van de stress met al die miserie .....
Tot zover mijn relaas over hoe het ook fout kan gaan (heb wel al 7 jaar zonder problemen verhuurd god zij dank!)

bedankt voor jullie tips en reacties...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 18 mar 2013 00:40

Wat staat er in het verzoekschrift voor de rechtbank ? ( hopelijk niet het complete verhaal van hierboven ....) ( het is uitstekende lectuur voor een druilerige zondag , maar een vrederechter zal daar geen tijd kunnen aan besteden ).
Mogelijks zijn er oplossingen , maar die zullen in een klein hoekje zitten . ( uw kansen zijn dus heel klein ) .
vragen :
1/ Woont de huurder officieel op dit adres ( domicilie )
2/ Is plaatsbeschrijving opgemaakt .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Hawkee
Berichten: 160

#3 , 18 mar 2013 09:15

ter info:
Wat heb ik geleerd : *contract van 1 jaar te nemen nog eens 1 jaar te verlengen,
* nooit zelf te tekenen alvorens alle documenten (loonbrieven, gegevens vorige huurder, verzekering, bewijs van woonst met historiek ) ontvangen heb, indien niet zoals afgesproken gaat huur niet door

Loonfiche
Verhuurders vragen vaak naar een loonfiche om de 'solvabiliteit' na te gaan van hun huurders. Verdienen ze genoeg om het huurgeld te betalen? Die vraag is terecht en mag gesteld worden in de mate dat ze enkel dient om die solvabiliteit na te gaan. Het opvragen van een kopie van de loonfiche kan de verhuurder niet eisen, wel een bewijs van genoeg inkomsten. Verdere informatie over de aard van inkomsten, beroep, werkgever of cv zijn vragen die de huurder niet hoeft te beantwoorden.


Referenties
Een huurder moet niet antwoorden op de vraag waarom hij verhuist. Een verhuurder mag de vraag stellen, maar een antwoord is niet verplicht. Hij moet ook geen referenties van vorige 'huisbazen' kunnen voorleggen om aanspraak te kunnen maken op de nieuwe woonst.


* Iemand die zich niet kan vrij maken voor waarborg jammer ander en beter
* Plaatsbeschrijving door derde partij doen
* Waarborg bij Corfina (3 maanden)

Het bedrag bedraagt maximaal de tegenwaarde van twee maanden huur.
bron: http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/vast ... 1-1625.art

en dit eens lezen: http://www.vdelst.be/vrij.cfm?Id=34

alle facturen(ketelreparatie, slotvervanging e.d.) en klachtenbrieven van buren meenemen kan alleen in uw voordeel spelen(goede verhuurder, buren die klagen enzo.)

Reclame

Justiceseeker
Berichten: 354

#4 , 18 mar 2013 12:30

Mijn huurder is in april 2012 beginnen huren.
De start was al een hele moeilijke bevalling.
Begin maart had ik een kijk dag ingelast en had 7 potentiële geïnteresseerden, 3 hadden effectief interesse. Dan ben ik beginnen afwegen adhv hun situatie en eerste indruk.
En heb mijn keuze op een goedvoorkomende, welgestelde, alleenstaande (geen vrouw, kinderen, huisdieren) laten vallen die het héél goed en vlot kon uitleggen.
ééN REGEL LAAT U HIER NIET DOOR MISLEIDEN!!!!

Toen ik loop maart het contract wenste te tekenen, met voorlegging van verzekering, loonfiches, waarborg te regelen, was dit enorm moeilijk om een datum te vinden. Hij had pas een nieuwe job en moest altijd maar naar het buitenland.
Hij kon nooit een dag vooraf zeggen waar en wanneer hij tijd zou hebben.

Gezien ik pas bevallen was, was ik ook niet super flexibel en heb ik hem gemeld ok ik zal naar uw ouderlijk (ouders) thuis komen daar woonde hij zogezegd om het contract te laten tekenen (liever niet stelde hij voor zo moet ik ze niet storen, hij heeft voor alles een uitleg).
Dus is hij naar mij thuis gekomen en hebben we het op 22/3/2012 het contract ondertekend. Toen had hij het zo druk gehad dat hij nog geen loonfiches had kunnen zoeken. Toen werd het einde maart, en had ik nog steeds geen verzekeringsbewijs en geen waarborg. Normaal zouden we op 1/4 de sleutel overhandigen; de dag dat de vorige huurders zouden vertrekken en dat we samen de plaatsbeschrijving zouden doen. Ik heb hem nog eens duidelijk gezegd dat de waarborg in orde moest zijn of de sleutel werd niet overhandigd.
Vrijdag 31/3 krijg ik een berichtje van hem : Ben naar de bank geweest.
Dus om zeker te zijn bel ik naar de bank (ik zou later gaan tekenen) met de vraag of dit bevestigd kon worden=> JA werd mij gemeld.
PROBLEEM : hij had getekend maar de bank kon geen cash ontvangen en dus stond er niets op de rekening (dit kwam ik maar 3/4 te weten toen ik zelf bij de bank was om te tekenen). Bank had dus een grote fout gemaakt.

Vanaf toen alleen miserie :

- regelmatig per mail gevraagd het geld te storten
- loonfiches te tonen (opeens was dat niet meer nodig vond hij, ik had daar geen zaken mee)
- verzekeringsbewijs pas in mei gekregen (dit werd geannuleerd wegens niet betaling)
- huur betaling pas halverwege de maand of soms pas een maand later
- poets nooit de gemeenschappelijke delen en staat in contract
- doet nooit de deur op dubbel slot en staat degelijk in contract wegens verschillende pogingen tot inbraak
- ruzie met de de andere buren, politie tussenkomst -> afdreigen
- weekelijks brieven van deurwaarders, aangetekende schrijven
- 3 maanden moeten dreigen om een afspraak te kunnen maken om de septische put te kunnen ledigen (hij vond niet dat hij zijn verlof daarvoor moest opofferen hij had belangrijkere dingen te doen (ondertussen al zijn 3 de job op toen 6 maanden)
- in november had hij weer niet betaald en was ik het moe ben toen naar eigenaarsbond gegaan maar die zeiden dat ik buiten dat hij niet betaald had niet veel te doen had op het vredegerecht dus heb ik nadat hij na mijn aangetekend schrijven (+ regulier per post verzonder) betaald had de stap niet gezet.

Intussen had ik al 3x aangetekend gestuurd alsook per post + naar zijn ouderlijk adres (was het adres van op het contract al heeft hij daar de laaste 10 jaar niet meer officiëel gewoont) -> ik ben een bewijs van woonst gaan vragen maar kon hem dus niet voor het vredegerecht dagen gezien hij geschrapt was van ambstwege (al 3 keer op 6 jaar). Op zijn laatste adres heb ik de historiek meegekregen 6 adressen op 6 jaar soms 3 op 1 jaar!! Ik ben dan als een sherlocks in de witte gids de telefoonnummers van die adressen gaan opzoeken en ben zo zonder de naam te moeten noemen steeds met een lang verhaal van de vorige verhuurders opgezadeld geworden : en met nog tegoed sommen die via het vredegerecht waren uitegesproken van een totaal van meer dan 6700€!! (dit gaf mij geen moed)

Intussen was er een buren ruzie geweest omdat hij het blad dat naast de deur hangt als geheugensteuntje de deur altijd op slot te doen (hij heeft dit afgehaald en weggegooid). en nog om andere toestanden -> Buren hebben mij beide een klachtenbrief gestuurd.
Nadien was hij precies gekeerd : zijn mail : Ik wil er uit gezien de situatie met de buren en jij wil mij er uit misschien materie om over na te denken, dit liet ik geen 2keer zeggen dus ik met een overeenkomst om het contract in onderling akkoord te onderbreken naar hem. Ja maar ik heb nu geen tijd om iets anders te zoeken, ik ga misschien iets kopen, en met mijn werk heb ik geen tijd. Dus hadden we half decemeber afgesproken; toen was het van ja maar ik wacht op de notaris en ben in onderhandeling voor 2 appartementen. Kortom altijd nen uitleg en dat ik daar keer op keer in trap. Hij is nr 1 in toneel spelen, poes lief en medelij wekken als je hem persoonlijk ziet maar totaal anders per mail of aan het telefoon. Hij vond ook gezien hij er toch zou uitgaan hij geen waarborg voor die korte tijd nog moest betalen. Intussen had hij het geld voor iets anders gebruikt want mijn bank wou zijn geld niet.

1 maand geleden : verwarming werkte plots niet : 2 dagen later technieker laten komen en de temperatuur van de ketel stond op 20°C ??? moet op 60°C
En dan een week later had hij steeds geen warm water technieker terug gekomen en de boiler laten uitkuisen -> toen was het terug in orde
Week nadien heb ik gemaild met de vraag is alles terug in orde anders laat ik het stuk vervangen -> neen het werkte terug momenteel geen nieuw stuk bestellen meldde hij

2 weken later -> geen warm water (intussen betaalde hij niet want hij had van de huurdersbond gehoord dat dit basis voorwaarden zijn en dat hij dan niet moest betalen (was het leven maar zo eenvoudig pff)
Dus stuk volledig vervangen om van heel de miserie vanaf te zijn.

half februari : meldde hij (hij mailt altijd belt nooit) slot is geforceerd ik kan niet binnen -> ik ben binnen het uur samen met een slotenmaker ter plaatse geweest en inderdaad sleutel geraakte niet meer in de appartements deur.-> binnen de 2 uur nieuw veiligheidslot van 308€ aan de voordeur was niets te merken maar goed hij draait ze nooit op slot dus krijgen een beetje vakkundigen een deur snel open.
Politie wilde dit niet op pv zetten want meldde dat het wel eens om een deurwaarder kon geweest zijn en dat die niet binnen geraakt waren gezien de 'gepanserde deur en veiligheidsslot' en dan hangen ze een brief aan de deur maar die had hij eenvoudig kunnen verwijderen natuurlijk.

Een week later belt mijn buurvrouw -> er stond een deurwaarder voor de deur om binnen te gaan zij heeft hem vriendelijk gevraagd niet via de appartements deur te gaan maar achteraan over de muur te springen om via de achterdeur binnen te gaan gezien er een week geleden een nieuw slot in was gestoken. Die slotenmaker heeft dat zo gedaan (oef).
Ik belde hem want zogezegd weet ik nog niets van de nieuw slot achteraan. En hij had einde februari nog steeds niet betaald. Hij was op skiverlof en had geen tijd om met mij aan de lijn te blijven: geen probleem ik betaal volgende maand wel dubbel daaaaag. (intussen had ik ook vernomen dat hij terug op staande voet ontslaan was na 6 weken werk -> beschuldiging van diefstal van kassiersters en na intern onderzoek -> was hij de dader (als shopmanager)

Een week later een mail : rondelletje van veiligheidsslot was vastgeplakt -> zijn uitleg -> zoals toen met ketel en warm water -> ik vermoed kwaad opzet van de buren zei hij!! Ik heb toen geschreven dat ik met een slotenmaker de schade wou komen vast stellen en indien het niet om inbraak of slijtage zou gaan de kosten voor de huurder zouden zijn.

Zijn antwoord : tis al in orde ik meldde het gewoon en het is geen inbraak of slijtage hoogstens vandalisme en dat was maar aan mij om via de verzekering te regelen. Maar ik had via mijn buurvrouw (die is vaak thuis en houdt het goed in het oog) de nacht voordien hebben ze een harde bonk gehoord en was gaan kijken in de gang en zag de voordeur openstaaan en achteraan licht in mijn appartement ze zagen mijn huurder prutsen aan het raam achteraan (vermoedelijk heeft hij terug over de muur gesprongen maar had hij de sleutel niet bij van de achterdeur en heeft hij het raam eruit (niet het glas alleen) eruit gekregen en zou dat de bonk zijn geweest. Iets later stond zijn appartements deur open en was hij met gereedschap in het slot aan het prutsen en had hij de afzet plaat afgehaald en vertelde ze mij dat het rondelletje dat voor het slot hangt nu weg is.

Probleem is dat hij al zijn vriendinnetjes blijkbaar een sleutel geeft en hij heeft er wel een paar (het is echt een gast vol leugens op alle vlak!) dus iedereen kan stillaan wel binnen gezien de voordeur geen sleutel heeft met codenr dus kan hij deze bijmaken zoveel hij wil, buren vrezen al voor als hij vertrekt wat dan. Gezien zij al door hem zijn afgedreigd op een nacht, het was bijna tot effectief vechtpartij gekomen...

VOrige week nog een aangetekend schrijven gestuurd + regulier (nr 4) om
-te betalen
-verzekering
-waarborg
- slot
- poetsen

Intussen staat sinds 7/3 de huur van februari + maart op de rekening. Maar heb ik op 7/3 een verzoekschrift ingediend bij het vredegerecht ik kan dit echt niet meer aan. Ik slaap hier niet meer van, en krijg 'snachts die telefoons enz.

Probleem : contract 3-6-9 dus ik krijg hem er niet uit....
Hopelijk heb ik een rechter die vind dat deze triologie van verhalen en dit op nog geen jaar voldoende betekent om hem eruit te zetten. Nog niet gesproken van de schade die aan het appartement is en waarvoor ik geen waarborg heb.

Wat heb ik geleerd : *contract van 1 jaar te nemen nog eens 1 jaar te verlengen,
* nooit zelf te tekenen alvorens alle documenten (loonbrieven, gegevens vorige huurder, verzekering, bewijs van woonst met historiek ) ontvangen heb, indien niet zoals afgesproken gaat huur niet door
* Iemand die zich niet kan vrij maken voor waarborg jammer ander en beter
* Plaatsbeschrijving door derde partij doen
* Waarborg bij Corfina (3 maanden)

Waar moet ik aan denken wanneer mijn zaak op 2/4 voorkomt?Enige tips???

Ben echt ten einde raad en op van de stress met al die miserie .....
Tot zover mijn relaas over hoe het ook fout kan gaan (heb wel al 7 jaar zonder problemen verhuurd god zij dank!)

bedankt voor jullie tips en reacties...

"Dus is hij naar mij thuis gekomen en hebben we het op 22/3/2012 het contract ondertekend"... .

Maar waarom tekent U als U alleen excuses heeft gekregen. U had een ultimatum dienen te stellen. Alle gevraagde docs binnen de 48 uur of NJET voor de huur... . De volgende...!
Justiceseeker

vero78
Topic Starter
Berichten: 8

#5 , 18 mar 2013 19:51

@FREELENCE : (sorry voor het ganse verhaal) neen idd maar heb het volledig omschreven omdat het niet op 1 feit berust en om jullie een duidelijk beeld te geven
-> in verzoekschrift staat : 1) huurwaarborg op heden nog niet is betaald
2) geen rechtgeldig bewijs zoals contractueel voorzien ismbt verzekering huurdersrisico
3) in gebreke voor achterstallige huur (dit heeft hij na mijn schrijven op 7/3 overgeschreven voor februari
-> dus vervalt en dit zal ik ook zo melden aan de rechter
4) heerhaaldelijk klachten vanwege andere huurders over het gedrag van verweerder (deur niet op slot draaien, niet
poetsen)
Heb mijn dossier net voorbereid : Inventaris der stukken : huurcontract + 4 aangetekende schrijven die terug gekomen zijn + 2 klachtenbrieven van andere 2 buren + bewijs van bank mbt huurwaarborg saldo 0 + bewijs van verzekering maatschappij -> schrapping wegens niet betaling van de premie + historiek van woonst (met al zijn adressen en 3 x schrappen van ambstwegen)

-> sinds september (nadat ik naar de politie was geweest voor de 3de keer) staat hij nu officiëel ingeschreven
-> er is een plaatsbeschrijving opgemaakt maar tussen ons beide (heb dit bij de vorige huurders door een 3de partij laten opmaken en deze terug gebruikt daar dit nog volledig van toepassing was)

@HAWKEE -> bedankt voor de tip, heb de facturen ook al klaar gelegd om een kopie te maken & heb alles al eens kort feitelijk volgens chronologie opgelijst zodat ik mijn dossier goed ken, en kort en feitelijk kan antwoorden want daar zal het om draaien de dag van dagvaarding

@ JUSTICESEEKER -> INDERDAAD, ander en beter maar was blij dat het terug verhuurd was en geloofde in zijn wel gemeende uitleg en drukte met werk enz. had nooit kunnen inbeelden dat zo iemand de start van een horror verhaal zou zijn. Heb er alleszins veel uit geleerd dit overkomt mij geen 2de keer althans mbt afspraken, tekenen, sleutel, waarborg, historiek van woonst -> wat nadien volgt kan niemand voorzien...

bedankt voor jullie tijd en tips!

Franciscus
Berichten: 38728

#6 , 18 mar 2013 22:22

Het feit dat hij NIET ingeschreven was ...terwijl het verhuurd werd als hoofdwoonplaats.is ook een reden die u kan opgeven.

Wat u zeker moet doen is een document opstellen met een tijdslijn
dus datum een contact met dat gezegd ... niet meer dan een à twee regels
datum twee: komt niet opdagen
datum drie komt weer niet opdagen
datum vier tekent maar geen bewijs
datum vijf gebeld vergeten te betalen
datum zes
.../...
datum 209 derde vaststelling van de politie PV nr ie bijlage 4
datum 409 29 tussenkomst van politie PV nr zie bijlage 35
datum zevenhonderd en zeventig ingebreke gesteld met AS zie bijlage 402
datum tweeduizend en zeven betaald eindelijk de achterstallige maanden

tweede document is de lijst van bijlagen
en dan de bijlagen mooie genummerd (steeds een kopie) originelen niet afgeven natuurlijk.

freelance
Berichten: 2615

#7 , 18 mar 2013 22:34

Mja , een goed dossier is al veel waard .
Alles zal verder afhangen van de vrederechter . De huurder kan niet echt zware fouten aangerekend worden . En zoals uit uw verhaal op te maken valt zal hij op zijn eerste communicanten zieltje de rechter beterschap beloven , en nog een paar mooie zinsconstructies bovenhalen . U houdt er best rekening mee dat vrederechter daar OOK intrapt .
Vrederechter zal huurder streng toespreken , en hem laten beloven dat alle punten in orde komen ( in het beste geval tegen datum x ) .
En dan zult u beiden kunnen beschikken .
Maar de aangehaalde elementen wegen niet zwaar genoeg om huurcontract daarvoor te ontbinden .
De voornaamste plichten van huurder zijn :
Art. 1728. De huurder is tot twee hoofdverplichtingen gehouden :
1§ Het gehuurde te gebruiken als een goed huisvader, en volgens de bestemming welke bij het huurcontract daaraan gegeven is, of volgens die welke, bij gebreke van overeenkomst daaromtrent, naar gelang van de omstandigheden vermoed wordt;
2§ De huurprijs op de bepaalde termijn te voldoen.


Zelfs het betalen van een huurwaarborg is niet verplicht bij wet . ( indien het expliciet in het contract staat is het evenwel een overeenkomst als een ander ) . Een sanctie staat er dus ook niet op .
Het enige wat de wet zegt daarover is :
Art. 1752. De huurder die het huis niet van genoegzaam huisraad voorziet, kan eruit worden gezet, tenzij hij voldoende zekerheid stelt voor de betaling van de huur.

Dus : genoegzaam huisraad is voldoende , tenzij huurder andere zekerheden stelt .

Verder zult u de huurder kort aan de lijn moeten houden . D.w.z. bij iedere fout een aangetekend schrijven .
* huur iedere maand betalen zonder uitstel
* geen last met de buren ( daar moet telkens PV politie van opgemaakt )
* zijn domicilie blijven opvolgen ( wanneer domicilie weg is hebt u een behoorlijk zwaar punt - daarom vroeg ik het ook ) .
* het gedrag van de huurder in de gaten houden ( vriendinnetjes ) . ( de bestemming van het goed veranderen in een bordeel is een zwaarwichtige reden tot verbreking contract - om maar iets te noemen ) .
* enz...enz....
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus
Berichten: 38728

#8 , 18 mar 2013 23:13

ik lees hier
""Politie wilde dit niet op pv zetten want meldde dat het wel eens om een deurwaarder kon geweest zijn en dat die niet binnen geraakt waren gezien de 'gepanserde deur en veiligheidsslot' en dan hangen ze een brief aan de deur maar die had hij eenvoudig kunnen verwijderen natuurlijk.""
Politie MOET hier PV van opstellen op zijn minst een melding van gemaakt nadat het PV is opgemaakt kan héééééééél makkelijk door politie worden nagegaan of er een deurwaarder is langs geweest.
Net omdat de sleutel en nog wat papieren bij de politie worden gedeponeerd of kan worden nagegaan via het arrondissementeel deurwaardershuis.

Terug naar “Andere”