verkoop woning op lijfrente

jany
Topic Starter
Berichten: 33
Locatie: diest

verkoop woning op lijfrente

#1 , 29 dec 2005 11:56

:cry:
Laatst gewijzigd door jany op 14 aug 2006 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 29 dec 2005 15:29

verkopen op lijfrente is tegenwoordig niet meer intersant voor de koper, vaak betaald men meer en langer dan bij een gewone koop. vandaar dat de notarissen je geen antwoord meer geven hierover.
Om het gewoon te verkopen, volgens de doorgegeven inlichtingen 25000?= 8% gaat het over een woning in zeer hoge klasse, dus daar moet je geduld hebben tot je een koper vindt

Closest Damascena
Berichten: 1
Locatie: Vlaanderen

#3 , 24 feb 2006 22:36

Jouw bericht is nogmaals een bewijs dat er nog veel rotte appels in de mand zitten. Als (correcte) makelaar is sp? wil ik toch even melden dat de 8% als loon ver overdreven is. Een ereloon van 3 tot 5% lijkt me meer aanvaardbaar.

Ze (zowel makelaar als notaris) profiteren ervan omdat ze er niks over weten of willen weten. Het vraagt opzoekingswerk en berekeningen, omdat het een speciale verkoop is. Maar daar kruipt tijd in en dat hebben de meeste makelaars niet meer.

Momenteel maak ik mijn eindwerk over een "Verkoop tegen Lijfrente". Hoe meer ik me erin verdiep hoe meer ik ervan overtuigd ben dat een verkoop op lijfrente aan herwaardering toe is. Volgens mij is het de toekomst ...

met vriendelijke groet,

Reclame

Jack82
Berichten: 2

#4 , 24 okt 2006 16:46

Ik hoop dat je dit nog leest Closest Damascena.

Momenteel bekijk ik de mogelijkheid om een huis op lijfrente te kopen en ik zou graag wat meer inzicht verwerven in deze materie.

Zou ik een exemplaar (via mail of per post) van je eindewerk kunnen ontvangen zodat ik het een keer kan lezen (en hopelijk er wijzer van worden) ?

Alvast bedankt!

Terug naar “Andere”