Onteigende grond terugkrijgen

Iris_1978
Topic Starter
Berichten: 6

Onteigende grond terugkrijgen

#1 , 27 mar 2007 14:19

Ik kocht jaren terug een huis waar al eerder een deel van de grond door de gemeente werd onteigend. Doordat het doel van de aanpalende grond werd gewijzigd (er werd een sportpark aangelegd ipv een straat met woonzone), is dit stuk onteigende grond vrij nutteloos tussenin blijven liggen (maakt deel uit van het sportveld, maar springt er echt uit. Er kan dus niks op voorzien worden en levert de gemeente alleen extra onderhoudswerken).

Ik vroeg me af of er een procedure bestaat om een terugkoop van deze grond te verkrijgen. Tot welke instantie zou ik me moeten richten? Hoe pak ik zoiets best aan? Als het al mogelijk is...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke
Berichten: 1299

#2 , 27 mar 2007 17:28

Geen idee of het mogelijk is. Maar logisch begin zou zijn te gaan informeren bij de bevoegde gemeentelijke diensten.

superjudge
Berichten: 80

#3 , 16 mei 2007 22:49

ik probeer een stuk grond terug te kopen van het vlaams gewest. er werd positief op mijn vraag gereageerd, maar het spel is al in gang van begin maart 2006 en het einde is nog niet in zicht. hopelijk gaat het bij de gemeente vlugger...

Reclame

Terug naar “Andere”