notari?le akte van de grond van mijn woning

ikkefdv
Topic Starter
Berichten: 2

notari?le akte van de grond van mijn woning

#1 , 06 mar 2007 22:46

Ik wil op mijn dak van mijn huis zonnepanelen installeren. Om van de bijhorende premies van de overheid te kunnen genieten moet ik bij de subsidieaanvraag een kopie van de eigendomstitel (notari?le akte van aankoop woning of grond) meeleveren. Ik vind nergens de notari?le akte van de grond van mijn woning terug. Een notari?le akte van aankoop woning heb ik niet want het was een nieuwbouw. Kan ik bij het kadaster een bewijs krijgen dat de grond mijn eigendom is, of moet ik het via een notaris proberen. Indien notaris, wat gaat mij dat kosten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 07 mar 2007 20:29

Het registratiekantoor bevoegd voor uw gemeente (of wijk in een stad) kan u tegen betaling van max. +- 9 eur een eigendomsattest uitreiken. Dat moet volstaan voor dergelijke subsidieaanvraag.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 08 mar 2007 12:02

U kan een uittreksel uit de kadastrale legger vragen.Met dat uittreksel kan u een uittreksel uit de registers van het hypotheek kantoor vragen,waarin vrijwel zeker die notaris voorkomt.

Reclame

wolf2
Berichten: 2071

#4 , 08 mar 2007 18:43

Op het eigendomsattest van het registratiekantoor staat de oorsprong van eigendom, bvb. datum aankoop + naam notaris. Het voordeel van dit kantoor is de nabije ligging en de lagere prijs (in vgl met een hypotheekbewaring).

Terug naar “Andere”