voorlopig bewindvoerder

gigi
Topic Starter
Berichten: 1

voorlopig bewindvoerder

#1 , 15 nov 2005 08:57

Heb een huurder gehad die een ernstig ongeval meegemaakt heeft. Er werd een voorlopig bewindvoerder aangesteld die zijn zaken beheert. Als ik hem mail om te weten hoe de betaling van de achterstallige huur en de opzeg geregeld zal worden, reageert hij niet. Deze persoon is echter toevallig ook mijn advocaat in een huurgeschil met een andere huurder. Het is nogal moeilijk om hem 'aan te vallen' maar ik wil toch ook wel weten hoever het nu eigenlijk staat. Bij welke persoon kan ik eventueel terecht om verdere uitleg te krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 15 nov 2005 09:35

Art. 488bis, c. ? 2. Uiterlijk ??n maand na de aanvaarding van zijn aanwijzing moet de voorlopige bewindvoerder een verslag opstellen met betrekking tot de vermogenstoestand en de inkomstenbronnen van de beschermde persoon. (B.W..=Burgerlijk Wetboek).

Werd deze recent aangesteld?


Art. 488bis, k. Betekeningen en kennisgevingen aan personen aan wie een voorlopige bewindvoerder is toegevoegd, worden gedaan aan diens woonplaats of verblijfplaats.(B.W.)

Stuur een AZ, bij gebrek aan reactie...

Art. 488bis, d. De vrederechter kan te allen tijde...een einde maken aan de opdracht van deze laatste...(B.W.)

Wesley
Berichten: 294

#3 , 15 nov 2005 11:37

Mail kan gemakkellijk genegeerd worden. Bel hem persoonlijk op en blijf aandringen.

Een voorlopig bewindvoerder heeft een bepaalde verantwoordelijk om de belangen van onbekwame goed te vertegenwoordigen, aarzel niet hem hierop aan te spreken.

In uiterste nood, spreek de griffie van de vrederechter aan.

Reclame

koen999
Berichten: 730

#4 , 20 sep 2006 14:07

moet een voorlopig bewindvoerder een advokaat zijn ?
of kan ook iemand van de familie dat voor zijn rekening nemen?

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#5 , 20 sep 2006 16:12

moet een voorlopig bewindvoerder een advokaat zijn ?
Neen

VGM
Berichten: 70
Contacteer: Website

#6 , 12 dec 2006 23:57

Ga naar de vrederechter. hij roept de advokaat wel op het matje
Slechts een antwoord van de meer dan 690 ( op heden ) beschikbare vastgoed gerelateerde berichten op de non-profit site http://www.vastgoedforum.com met gedetailleerde zoekfunktie

Terug naar “Andere”