VERBETERINGS EN AANPASSINGSPREMIE

SUZANNA
Topic Starter
Berichten: 81

VERBETERINGS EN AANPASSINGSPREMIE

#1 , 17 jan 2007 20:11

Ik heb een vraag en hoop dat iemand ons kan helpen.
Wij hebben een andere woning gekocht en willen daar verbeterings werken aan doen, zouden wij daar een premie voor kunnen krijgen,maar ik hoor dat het "niet geindexeerde"kadestraal inkomen dan niet hoger mag zijn dan 1200? nu is dat kadestraal inkomen 1248? voor de rest voldoen we aan voorwaarden.
Bij voorbaat dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar
Berichten: 297
Locatie: West-Vlaanderen

#2 , 17 jan 2007 20:46

surf naar www.premiezoeker.be en zo kan je na het invullen van de gegevens zien voor welke premies je al of niet in aanmerking komt

Koenraad
Berichten: 21
Contacteer: Website

#3 , 18 jan 2007 10:09

Ik heb een vraag en hoop dat iemand ons kan helpen.
Wij hebben een andere woning gekocht en willen daar verbeterings werken aan doen, zouden wij daar een premie voor kunnen krijgen,maar ik hoor dat het "niet geindexeerde"kadestraal inkomen dan niet hoger mag zijn dan 1200? nu is dat kadestraal inkomen 1248? voor de rest voldoen we aan voorwaarden.
Bij voorbaat dank

Ik quote uit de site van bouwenenwonen.be :

Voorwaarden verbeteringspremie

Uw inkomen mag drie jaar voor de aanvraag niet meer bedragen dan 25.000 euro. Per persoon ten laste mag u hier 1300 euro bijtellen.

De woning moet uw hoofdverblijfplaats zijn, en heeft een kadastraal inkomen van maximum 1200 euro. Voor verbeteringswerken moet de woning minstens 20 jaar oud zijn. En natuurlijk moet ze gelegen zijn in het Vlaamse gewest.

Andere premies van de Vlaamse overheid - nieuwbouw- of renovatiepremie of tegemoetkoming in de leninglast - mag u voor deze woning niet ontvangen hebben. Maar u kunt de premie wel combineren met een aanpassingspremie voor bejaarden en gehandicapten.

Belangrijk: eigenaars die hun woning niet zelf bewonen, maar deze gedurende minstens 9 jaar verhuren via een erkend sociaal verhuurkantoor, kunnen ook beroep doen op deze premie, indien zij maximum 50.000 euro verdienen.

En uiteraard wordt de premie maar uitgekeerd na voorlegging van een factuur als bewijs van de uitgevoerde werken.

einde quote
www.woonforum.be

Reclame

dieke
Berichten: 1299

#4 , 18 jan 2007 10:17

Hey suzanna

1248 euro is geen 1200 euro he. Ik begrijp je frustratie omdat het verschil redelijk klein is, maar ja, een grens is een grens he. Zonder belerend te willen zijn, vergelijk ik dit met leerlingen die te laat in mijn les aankomen. Een halve minuut te laat of tien minuten te laat... te laat is te laat. Anders kan je bezig blijven he.

Hopelijk vind je nog andere manieren om de kosten zo laag mogelijk te houden! (Ga misschien ook eens langs op www.bouwinfo.be)

Terug naar “Andere”