mondelinge huurovereenkomst

patriciadewulf
Topic Starter

mondelinge huurovereenkomst

#1 , 08 apr 2011 19:30

Ik heb mijn app verhuurd voor 5 maand en er was slechts een mondelinge overeenkomst en een storting op mijn gewone spaarrekening van 3 maand huur als waarborg. Ik heb zelf niet beslist dat mijn huurster moest vertrekken maar nu beweert ze van wel. Ze eist het volledig bedrag van de huurwaarborg terug ook al heb ik de 2 laatste maanden geen huur meer ontvangen. De betaling gebeurde cash. Ze heeft ook spullen gestolen want mijn app was gemeubeld en ik heb schade maar hoe kan ik dat nu bewijzen ? Ik heb wel een korte plaatsbeschrijving van een paar dure spullen maar verder niks. Ze heeft me de sleutels niet willen teruggeven en daagt me nu voor de vrederechter. Ze beweert dat ik haar met geweld uit het app heb gezet maar ik heb een agent als getuige dat we enkel de sloten zijn gaan veranderen omdat ze de sleutels niet wil terug geven. Ik heb te veel vertrouwen gehad maar wat nu ??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 08 apr 2011 20:19

Dom om er slechts een mondelinge overeenkomst van te maken, maar mogelijke middelen die u kunnen helpen:

- Heeft u nergens geen mails meer met daarin vragen en afspraken met betrekking tot de 5 maanden?
- Was de dame gedomicilieerd op het adres?
- Kan u betalingsbewijzen voorleggen van de drie maand huur wel betaald en de 2 maand niet?

Verder zowel voor uzelf als voor de vrederechter eens het gehele verhaal op een logische wijze stap voor stap op papier zetten. Bij elke stap op een apart papier de bewijzen vermelden. Je zou verbaasd zijn met wat je dan wel of niet kan bewijzen.

patriciadewulf
Topic Starter

#3 , 09 apr 2011 15:00

De dame was er gedomicilieerd maar verder heb ik enkel die korte plaatsbepaling. Er is geen bewijs van betaling voor die 3 maand. Enkel de storting van een bedrag van 1800 euro als waarborg. Maar ik lees dat bij mondelinge huurovereenkomst en geen deftige plaatsbepaling dat de huurder geen schade moet vergoeden. Het pand wordt geacht in gebruik genomen te zijn in de zelfde staat als bij vertrek. Dus die huurwaarborg had geen zin. Het is natuurlijk haar woord tegen het mijne maar ik heb geen zin in een rechtzaak. Ik kan haar ook niet beschuldigen van diefstal want alles dat vermeld staat in de plaatsbepaling is nog aanwezig op het app.

Reclame

Mariette

#4 , 09 apr 2011 15:33

Kan U die 1800 euro niet gewoon gebruiken als huur voor de twee maanden + compensatie voor de gestolen spullen? Als er toch van niks bewijs is geleverd?

patriciadewulf
Topic Starter

#5 , 09 apr 2011 16:29

Met wat ik op internet al gelezen heb. Neen blijkbaar is het niet zo makkelijk en trekt de verhuurder aan het korste eind. Ik kan niet bewijzen dat ze de laatste 2 maanden niet betaald heeft, mijn eigen fout. Ik had helemaal niet verwacht dat dergelijke mensen zonder enige scrupules bestaan. Ik had nog nooit eerder mijn app verhuurd en zal het zeker niet meer doen. Ik vrees dat ik alleen kan hopen op een begripvolle vrederechter maar als haar advocaat er een zaak wil van maken dan weet ik niet goed hoe hier zonder kleerscheuren uit te komen.

Terug naar “Andere”