Postbus huren en domicilie

Tamara1
Topic Starter
Berichten: 4

Postbus huren en domicilie

#1 , 28 dec 2010 21:28

Hey,

Ik ga binnenkort terug bij mijn ouders wonen, maar aangezien ik mijn adres daar niet kan zetten, omdat ze anders teveel verliezen van inkomsten (invaliditeit), zou ik een postbus willen huren. Maar kan ik daar ook mijn domicilie op plaatsen of is er iets anders dat mij kan helpen?

Groeten,
Tamara

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 28 dec 2010 22:21

Domiciliëring op een postbus is niet mogelijk.
referentie adres via ocmw... maar zou dan niet beginnen over het feit dat je dit doet om het RIZIV te frauderen.

Tamara1
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 28 dec 2010 22:44

Ok. Wat is dan het beste dat ik zeg tegen het ocmw? En wat is juist een referntie adres? Dank u.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 28 dec 2010 23:13

Een referentie adres wordt gebruikt door personen door om verschillende redenen geen domiciliëringsadres hebben.

U kan beginnen met hier eens te zoeken naar de term referentieadres. Dat zal al veel uitleggen.

Dit forum is er niet om te helpen frauderen... wel om op de mogelijke risico's te wijzen.

Tamara1
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 28 dec 2010 23:27

ok, zal zeker eens zoeken en wil zeker niet frauderen!

eylis
Berichten: 8840

#6 , 29 dec 2010 09:16

Tamara, een referentie-adres nemen, wordt wel altijd onderzocht door betrokken instanties (precies omdat frauderen te voorkomen).
Je kan dit nemen in geval je bvb; tijdelijk in het buitenland gaat studeren (of zelfs werken), je in een mobilhome woont (omdat je op de kermis werkt :-)
of omdat je jaarlijks (lange tijd) in buitenland overwintert.
Maar als je dus een vaste woonst in Belgie hebt, zou dat eigenaardig zijn dat je er niet je domicilie zou plaatsen. Wat je wel kan doen is een domicilie-adres hebben en een tweede verblijfplaats. Dat is voor mensen die een buitenverblijf hebben of voor hun werk zo ver moeten reizen elke dag dat ze een studio huren bij hun werk. (bvb. wonen in Limburg en werken aan de zee)
Ik zou een andere oplossing zoeken... kan het huis eventueel ingedeeld worden in 2 woningen? Dan zouden je ouders aan jou een "studio" kunnen verhuren. Maar dat moet ook administratief geregeld worden dat er dan sprake is van een huisnummer Xa en Xb.
Maar ook niet evident.

Tamara1
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 29 dec 2010 14:02

Hey, nee, dat is spijtig genoeg niet mogelijk...

Diamond1
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 okt 2017 17:39

Is het niet mogelijk dat je ouders je gewon eenkamer verhuren?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 13 okt 2017 17:49

Is het niet mogelijk dat je ouders je gewon eenkamer verhuren?
Een domicilie staat waar je ook verblijft, punt !

En anders is er domicilie fraude waar zware boetes op staan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

P-Stone
Berichten: 280

#10 , 13 okt 2017 19:22

Is het niet mogelijk dat je ouders je gewon eenkamer verhuren?
Je reageert op een topic van 28 december 2010, dus 6 jaar en 9 maanden geleden. Ik neem aan dat Tamara1 haar probleem intussen wel opgelost is.


Terug naar “Andere”