voorlopig bewindvoerder - onbekwaamverkl van bekwame persoon

paul:-)
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: Leuven

voorlopig bewindvoerder - onbekwaamverkl van bekwame persoon

#1 , 19 okt 2006 09:45

Gedreven door de wil om uit financieel moeilijke situatie te komen heb ik verschillende uitwegen gezocht.
Tupperware verkopen, Euphony en dan aankoop van turks eigendom en correspondentie met phishing (losweken van bankgegevens)
De twee laatste werden een halt toegeroepen.Nieuwe bankrekening met 0? werd afgesloten en proces-verbaal werd opgesteld misbruik van vertrouwen.

Uit bezorgdheid willen mijn ouders mij nu onder voorlopige bewindvoering zetten en aldus onbekwaam verklaren.
Kunnen zij mij dwingen om dit te tekenen (40j en werkende)
Heb al 36 jaar epileptie en kan hier normaal mee leven, heb zelfs vriendin bij wie ik nu reeds 4 jaar samenwoon.

Zijn er ook andere mogelijkheden waarop het familiepatrimonium beschermd word en ik mijn bekwaamheid behoud?

Graag reactie en eventuele adressen waar ik mij kan informeren.
Ook telefonisch kan u mij bereiken
Ben volledig bekwaam en wens ook niet anders te worden behandeld, ondanks epileptie werk ik en heb ik een normaal sociaal leven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 21 okt 2006 11:49

Art. 488bis. A. De meerderjarige die, geheel of gedeeltelijk, zij het tijdelijk, wegens zijn gezondheidstoestand, niet in staat is zijn goederen te beheren, kan met het oog op de bescherming ervan, een voorlopige bewindvoerder toegevoegd worden, als hem nog geen wettelijke vertegenwoordiger werd toegevoegd.B. ? 1...op verzoek van elke belanghebbende...kan aan de te beschermen persoon een voorlopige bewindvoerder worden toegevoegd door de vrederechter...(Burgerlijk Wetboek)

Reclame

Terug naar “Andere”