Afwijken vergunning.

Bouwer
Topic Starter
Berichten: 1

Afwijken vergunning.

#1 , 28 sep 2006 17:14

Wij bouwen half-open. Naast onze woning ligt nog een stuk bouwgrond en daarnaast de 2e halfopen woning.

Nu ons gelijkvloers er bijna staat heeft de aannemer opgemerkt dat het profiel van de andere half-open woning niet overeenkomt met de plannen van de architect. Architect heeft voor ons dak de "standaard" voorschriften gevolgd die zeggen dat de kroonlijst op 6m ligt en de helling 45? is. Het huis dat er al staat zijn kroonlijst ligt nen dikke halve meter lagen en zijn helling is zwakker waardoor dus ook de nok verschilt Crying or Very sad Onze bouwvergunning zegt om het profiel aan te houden.

V??l tijd hebben we niet om nieuwe vergunning te vragen ... wat zouden jullie doen? Het huis zetten of alsnog rap rap de plannen wijzigen? Als we wijzigen verliezen we wel enorm veel ruimte onder het dak. En het eerste verdiep.

Wat kan er gebeuren als we het been stijf houden en het gewoon zetten? Uiteindelijk is het toch de verantwoordelijkheid van de architect? En die zegt (net als de aannemer) om het gewoon te zetten...

Bedankt voor jullie advies !!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999
Berichten: 730

#2 , 07 nov 2006 21:26

als de vergunning ok is en u houdt zich aan het plan dat goedgekeurd is kan u mi niets verweten worden.

anderzijds kan een afbraak en wederopbouw veel geld kosten,
als ik u was liet ik het toch maar eens per aangetekend schrijven weten aan de dienst die de plannen goedgekeurd heeft.

En als de aannemer en de architect zeggen dat het ok is,
zet het dan eens op papier dat zij alle verantwoordelijkheid nemen voor alle schade mocht het niet zo zijn en laat hen tekenen.

koen999
Berichten: 730

#3 , 07 nov 2006 21:28

als de vergunning ok is en u houdt zich aan het plan dat goedgekeurd is kan u mi niets verweten worden.

anderzijds kan een afbraak en wederopbouw veel geld kosten,
als ik u was liet ik het toch maar eens per aangetekend schrijven weten aan de dienst die de plannen goedgekeurd heeft.

En als de aannemer en de architect zeggen dat het ok is,
zet het dan eens op papier dat zij alle verantwoordelijkheid nemen voor alle schade mocht het niet zo zijn en laat hen tekenen.

dit voor het geval ze later last van geheugenverlies zouden krijgen

Reclame

Terug naar “Andere”