wildparkeren op een privé-terrein

Oude Belg
Berichten: 3192

Re: wildparkeren op een privé-terrein

#31 , 01 mar 2013 23:20

En wanneer je de wildparkeerder blokkeert door je eigen wagen ervoor te plaatsen? Kan men dan ook schadevergoeding opeisen?
Dan bega je zelf minstens één overtreding.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
HeinVera
Berichten: 1

#32 , 06 mei 2013 16:03

@ Franciscus,

sorry dat ik staartje terug opraap. Maar het is juist dit dat ik nodig heb. Alleen heb ik nog een vraagje.
Indien ik voor een klem zou gaan. Stel we komen zaterdagavond thuis en er staat weer een auto die er niet mag staan. We plaatsen een wielklem en gaan slapen. Komt die man een stuk in de nacht om zijn auto en ziet die klem. Dan kan hij mij gewoon uit mijn bed bellen om die klem te laten verwijderen. Of we vertrekken voor een weekend er op uit. .... Hoe zit dat dan. Moet die klem er direct af als ze willen betalen, of kan men in het reglement zetten dat de wielklem enkel tijdens werkdagen tussen 8u en 18u kan verwijderd worden. Met dien verstande , dat de wagen bv op vrijdagavond een klem krijgt. Deze er maar maandag af kan en er 4 dagen aangerekend wordt.

Bedankt voor deze wel leerrijke info.

Hein

Franciscus
Berichten: 38587

#33 , 06 mei 2013 18:54

U moet dan wel de andere regels die ik heb aangegeven gerespecteerd hebben.
Dus veldwetboek ( bord) en zeker de verwijzing en huishoudelijk reglement moeten er zijn. Bij de firma die ik denk ik aanhaalde was iedereen weg na 17 uur dus stond de wagen er met klem tot de volgende morgen ik dacht 09 uur.

Reclame

Joske75
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#34 , 01 feb 2018 18:14

Bij ons bedrijf hebben we ook het probleem dat er bewoners zijn die parkeren op de parking van de zaak. Hierdoor moeten werknemers parkeren op betalende plaatsen of plaatsen met parkeerschijf. Er staat op meerdere plaatsen aangegeven dat dit private parking is en dat deze voorbehouden is voor het personeel van ... We hebben ook al contact gehad met de politie, maar die zeggen (net als wat ik hier al las) dat ze daar niets tegen kunnen doen. Takelen op eigen kosten kost en dan de strijd om het geld terug te vorderen kost ons meer dan de foutparkeerders. Een wielklem plaatsen valt dan weer onder vrijheidsberoving!

En wanneer spreekt men dan van eigendomsrecht??

Als ik dit hier allemaal lees sta je eigenlijk als eigenaar machteloos tegenover mensen die je privéterrein niet respecteren. Kortom, parkeer nooit VOOR iemand zijn oprit (want dan takelt de politie je voertuig), maar wel OP zijn oprit (want dit is privéterrein). Als ze u dan slepen betalen zij de kosten en niet jij!!

De wereld op zijn kop?
Wat kunnen we dan wel doen tegen die foutparkeerders, behalve dan dat wij betalen voor hun fouten?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#35 , 01 feb 2018 20:12

Niet vriendelijk om een topic van iemand anders in te pikken en dan nog van 4 jaar oud. Begin er zelf één

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#36 , 02 feb 2018 13:17

Sniper

lijkt me sterk.
in een van de bankkantoren waar ik vroeger kantoordirecteur was gebeurde het frequent dat er zaterdagmiddag voertuigen geblokkeerd werden door de poort die (automatisch) sloot een uur na openingsuren kantoor. Daar zijn er velen een weekend blijven staan...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Andere”