teruggave bijdrage liften (geen werken uitgevoerd)

azery1
Topic Starter
Berichten: 71

teruggave bijdrage liften (geen werken uitgevoerd)

#1 , 18 feb 2010 11:53

:oops:
Ik betaalde 2 bijdragen voor het plaatsen van nieuwe liften in een appartementsblok waar ik eigenaar was van een appartement. Na verkoop van mijn appartement wil de sindic mijn bijdragen niet terug betalen niettegenstaande geen eenkel werk is uitgevoerd voor het plaatsen van nieuwe liften!!! Kan ik mijn bijdragen terugvorderen en hoe? Dank!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 18 feb 2010 12:09

:oops:
Ik betaalde 2 bijdragen voor het plaatsen van nieuwe liften in een appartementsblok waar ik eigenaar was van een appartement. Na verkoop van mijn appartement wil de sindic mijn bijdragen niet terug betalen niettegenstaande geen eenkel werk is uitgevoerd voor het plaatsen van nieuwe liften!!! Kan ik mijn bijdragen terugvorderen en hoe? Dank!!!
Hoe werden die gelden opgevraagd? Zijn ze soms gestort in spaarfonds gebouw? In dat geval blijven ze eigendom vn de VME.
Misschien worden de werken eersdaags uitgevoerd. Ze zijn toch goedgekeurd door VME?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

azery1
Topic Starter
Berichten: 71

#3 , 18 feb 2010 13:43

:oops:
Die gelden worden gestort op een speciale rekening (soort fonds) voor onverwachte uitgaven zoals vernieuwen van de liften,... DANK

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 18 feb 2010 16:21

:oops:
Die gelden worden gestort op een speciale rekening (soort fonds) voor onverwachte uitgaven zoals vernieuwen van de liften,... DANK
Dat is wat ik vermoedde. Volgens de vigerende wetgeving kunnen die niet teruggestort worden aan een voormalige eigenaar. Ze blijven eigendom van de Vereniging van Mede Eigenaars. Uw syndicus handelt dus juist.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Andere”