huis gekocht en uiteen

boy
Topic Starter
Berichten: 1

huis gekocht en uiteen

#1 , 16 jan 2010 23:50

Is al opgelost
Laatst gewijzigd door boy op 19 jan 2010 12:15, 3 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 17 jan 2010 00:54

had in 2007 een huis gekocht met men toenmalige vriendin (zijn gaan zien en al naar dat huis met haar vader en al ... en er was me niets opgevallen van wat hierna volgt ) maar ben na ondertekening van akte ( na 14 dagen via kennissen ) achter gekomen dat zij het al had gekocht op een openbare zitting(bijna een week voor we samen gingen tekenen allee samen hmm haar handtekening stond er al en haar uitleg was dat zij smiddags al was geweest.., en ben er in gelopen) , heb uitleg gaan vragen bij toenmalige notaris maar die vertelde mij dat hij er niet aan kon doen aan wat er gebeurd is maar bevestigde wel alles en vertelde me het ook allemaal dat ze daar was met haar vader en het toen had gekocht . ben toen aan men toenmalige vriendin om nodige uitleg geweest en die ontkende alles alhoewel ik zei dat notaris alles toegaf ivm openbare koop op haar naam .
om het hele verhaal kort te houden want ben achter verschillende dingen gekomen ... er is een ruzie onstaan waardoor haar ouders haar deel contant gaven aan haar en ik dus alleen moest gaan lenen , dit ging zelfs niet want zij moest haar toestemming geven (ofzoiets) en zelfs dit mocht ze niet van haar vader voordat ik eerst papieren ondertekende van als we uiteen zouden gaan zij mijn deel zou krijgen tegen de waarde van wat we het op dat moment betaald hadden en ik afzag van aankoop haar deel...(dus 66000euro en dus niet na bvb verbouwingen etc...)
ben hier niet mee ingestemd en heb me uitgekocht zoals ze zeggen , en zijn uiteen gegaan.
nu mijn vraag is hoeveel ''boete'' ga ik moeten betalen ??
had toen al om inlichtingen geweest bij die notaris maar vertrouw hem niet meer want die vertelde me dat er waarschijnlijk geen boete kwam maar heb nu papieren aangehad dat ik me voor de zevende maand op dat adres moet inschrijven dus ...
aankoop huis was 132.000 euro ,
een klein beschrijf...
mvg
Maar wie is nu eigenlijk eigenaar van het huis? En wat heb je allemaal getekend?
En om welke reden vrees je voor een boete? En wie heeft de brief gestuurd waarin staat dat je je op dat adres moet inschrijven?

In uw vraag staan een aantal zaken die onmogelijk zijn, onder andere:

- uw vriendin kan niet zonder uw medeweten een huis kopen op een openbare verkoop mede in uw naam
- het is zeer onwaarschijnlijk dat de verkoopsakte reeds werd verleden één week na de openbare verkoop
- je zegt dat je een lening moest aangaan voor de aankoop: hoe heb je dat op minder één week in orde gekregen?
- je zegt dat je vriendin nog een akkoord moest geven voor de lening; hoe heb je dan bij de notaris betaald bij het ondertekenen van de akte?
- wat bedoel je met dat je je hebt uitgekocht? Je kan je eigen toch niet uitkopen? De andere eigenaar kan U uitkopen, ofwel kan jij de andere eigenaar uitkopen
- heb je ooit iets betaald? Hetzij met lening of contant?

Dus graag eerst meer duidelijke inlichtingen en uitleg van de verschillende stappen die hebben plaatsgevonden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

3399AAaa
Berichten: 818

#3 , 17 jan 2010 09:03

Ik veronderstel dat je met die boete bedoelt: je moet daar binnen een bepaalde periode gaan wonen, zoniet geraak je dat voordeel van die 5% klein beschrijf kwijt en zal er eventueel 5 % moeten worden bijbetaald als je daar ook mede-eigenaar van bent. Is het dat?
Plus est en vous

Reclame

Terug naar “Andere”