wanneer vervalt een bouwvergunning

sniper
Topic Starter
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

wanneer vervalt een bouwvergunning

#1 , 22 aug 2006 11:04

ik krijg van de dienst stedenbouw te horen dat mijn bouwvergunning vervallen is

het enige dat ik kan vinden is dat als de werken niet begonnen zijn binnen de twee jaar, en en het gebouw niet water- en winddicht is binnen de drie jaar, de bouvergunning vervalt

kan iemand mij helpen?
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 22 aug 2006 12:27

Is het een bouwvergunning voor nieuwbouw in een woonzone, dan klopt dit.

Maar voor alle andere bouwvergunningen kunnen er gemeentelijke regels bestaan.

Maar ik denk dat er bij u wel wat persterij kan tussen zitten, als ik je vorige posting over je gebouw goed heb gelezen en begrepen.

sniper
Topic Starter
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#3 , 22 aug 2006 16:35

dat is ook mijn gedacht
al zou ik niet echt weten waarom
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

sniper
Topic Starter
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#4 , 26 okt 2006 22:44

en het gaat van kwaad naar erger

nu heeft stedenbouw aan een kandidaat koper verklaart dat er verscheidene bouwmisdrijven zijn, en die kandidaat koper wil nu de compromis laten ontbinden
dat zal ons een pak geld kosten

het rare aan de zaak is dat in het recentste stedenbouwkundig attest (we hebben er op een paar maand al 4 verschillende gekregen) er niks vermeld staat van bouwmisdrijven
er zijn bij mijn weten ook nooit vaststellingen gedaan
moet er niet een PV opgemaakt worden voor er sprake kan zijn van bouwmisdrijven

ik ben bijna ten einde raad
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

sperwer
Berichten: 1155

#5 , 26 okt 2006 23:07

Kan jij niet beter eens heel die boel bij elkaar nemen en naar een advocaat gaan.
Dan kan die mss eens uitzoeken hoe het juist in elkaar zit.

Want ik denk dat er iemand op stedebouw zit die jou huis wil kopen naar die er niet voor wil geven wat jij vraagt.

TAS
Berichten: 67

#6 , 29 okt 2006 12:11

?Art.128.De stedenbouwkundige vergunning vervalt van RECHTSWEGE indien de vergunninghouder niet daadwerkelijk met de verwezenlijking van de vergunning van start is gegaan, binnen twee jaar na afgifte van de vergunning. De termijn vangt aan op de dag waarop de vergunning definitief wordt verkregen.De stedenbouwkundige vergunning vervalt eveneens van RECHTSWEGE indien de werken gedurende meer dan twee jaar zijn onderbroken of, als het om gebouwen gaat, wanneer het gebouw niet winddicht is binnen drie jaar na de aanvang van de werken.Indien de stedenbouwkundige vergunning betrekking heeft op twee of meer afzonderlijke gebouwen, dan vervalt de stedenbouwkundige vergunning enkel voor de gebouwen waarvoor niet is voldaan aan de voorwaarden van dit artikel...?(18 MEI 1999. - Decreet houdende de organisatie van de ruimtelijke ordening).

sniper
Topic Starter
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#7 , 30 okt 2006 14:08

met dat art 128 ben ik bekend, maar ik heb 1 vraagje

er staat
indien de werken gedurende meer dan twee jaar zijn onderbroken of, als het om gebouwen gaat, ...
wil dat zeggen wat ik denk
dat het als het niet om een gebouw gaat het niet langer dan 2 jr mag onderbroken worden,
en als het om een gebouw gaat, het binnen de drie jaar moet water en winddicht zijn

ik ben er intussen ook achter wat de bouwmisdrijven zijn
1. er is geen positief brandpreventieverslag
2. in 1995 werd geen advies ingewonnen bij monumenten en landschappen, omdat het huis in 2003 beschermd is geworden als monument

de architekt zegt dat geen van die twee bouwmisdrijven zijn
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Terug naar “Andere”