overeenkomst exclusieve lastgeving

guyken
Topic Starter
Berichten: 25
Locatie: hamme

overeenkomst exclusieve lastgeving

#1 , 11 dec 2009 20:05

Geachte,
Eerste maal in mijn leven dat ik een overeenkomst exclusieve lastgeving onder mijn neus geduwd krijg. Daarom ben ik een beetje wantrouwig. Het gaat hem over enkele eigen appartementen die door derden verhuurd worden. Het is de bedoeling om toch nog een beetje controle te houden over eigendom en me niet blindelings te binden.
In het lastgevingscontract is er onder meer sprake van huurovereenkomsten contracten van méér dan negen jaar die door hen kunnen gesloten worden ... daar stel ik mij serieus vragen over.
In het artikel duur/beëindiging is er sprake van een bepaalde duur van 5 jaar (té overdreven vind ik?) en met een opzeggingstermijn van 6 maanden (eveneens té overdreven).
Als ik bvb. zou willen verkopen, hang ik dan niet vast, dat is eigenlijk een beetje mijn vraag.
Kan ik eventueel een clausule laten opnemen waarin ik deze vrijheid onderstreep of vermeld.
Enige hulp hierin wordt sterk op prijs gesteld, waarvoor alvast dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa
Berichten: 818

#2 , 15 dec 2009 12:47

huur voor meer dan negen jaar = daad van beschikking. waarschijnlijk is dat nodig om hun lastgeving te kunnen verantwoorden tegenover de wettelijke huurperiodes en in het kader van handelshuur.

opzegtermijn van vijf jaar?
wie zijn die derden? wat voor soort huur is het?

persoonlijk zou ik zoiets nooit ondertekenen: het is miserie zoeken. en als u het dan toch al overweegt: leg het eerst voor aan een degelijke advocaat, want naderhand zal het u een smak geld kosten om te procederen. als die appartementen uw eigendom zijn, moet u ook de moed hebben wat geld te spenderen aan preventieve goede raad.

wie weet wat voor addertjes zitten er nog onder dat gras, die u zelfs nog niet heeft opgemerkt?

Reclame

Terug naar “Andere”