Dag juridisch forum,
Ik heb onlangs samen met mijn vriend een appartement gekocht. Daarvoor huurden we een appartement.
Ik kreeg echter deze vrijdag de eindafrekening van Pidpa (water) door van het verbruik van tijdens onze huurperiode: €1.300 euro...
Ik schrok hier heel erg van, zeker aangezien we maar met 2 zijn en water op een normale manier verbruiken: enkel huishouden (geen gazon besproeien, geen zwembad etc.). Dit verbruik in m3 komt gemiddeld overeen met dat van een gezin van 6 personen, en wij zijn echter met 2.
Na overleg met de nieuwe huurders van ons voormalig huurappartement hebben we vastgesteld dat ook zij een hoog verbruik hebben tijdens de korte periode dat ze nu huren en dat het zou gaan om water dat doorloopt via de wc.
Enkel door alles te testen hebben zij dit kunnen vaststellen. Je kan namelijk het doorlopende water nauwelijks horen. Wij hebben dit zelf hierdoor helaas ook nooit gemerkt.
Graag wend ik mij tot de expertise van het juridisch forum om na te vragen of wij zelf voor deze kosten moeten opdraaien, of dit ook (gedeeltelijk) als kost voor de verhuurder valt.
Alvast heel erg bedankt!
Stien