vaststelling kadastraal inkomen

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

vaststelling kadastraal inkomen

#1 , 27 okt 2009 19:58

Zopas is het kadastraal inkomen van mijn nieuwbouwapartement betekend. Maar ik stel vast dat het identiek is aan dat van een ander appartement in hetzelfde gebouw dat een slaapkamer meer heeft.
Moet mijn kadastraal inkomen niet lager zijn hierdoor. Alhoewel er een verschil is van één slaapkamer is de totale oppervlakte van beide appartementen wel even groot.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 28 okt 2009 08:31

De meeste K.I.'s worden berekend door de oppervlakte te vermenigvuldigen met een eenheidsprijs per vierkante meter.
Die prijs hangt af van bouwjaar en van kadastrale afdeling en van de grootte zelf (soms ook van de straat; en als er geen lift is, ook van de verdieping).

De binnenindeling zal dus geen rol spelen zolang de betrokken appartementen nog steeds als "normaal" aanzien worden (een abnormaal appartement zou bvb. er één zijn met een immense inkomhall die nergens anders kan voor dienen. Of met zéér hoge plafonds.)

*******************************

Om het anders te benaderen:
zou men voor die 2 verschillende appartementen een verschillende huur kunnen bekomen? Zo ja, dan zouden de K.I.'s evenredig moeten verschillen.

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 28 okt 2009 10:36

Waarschijnlijk zal het minder huur opbrengen aangezien er maar één slaapkamer is en het andere appartement er twee heeft. Dat kan dus verhuurd worden aan een groter gezin.
Enig verschil in plan is dat er een muur is weggelaten tussen de twee oorspronkelijke slaapkamers in mijn appartement waardoor er één grote slaapkamer is ontstaan.

Reclame

Terug naar “Andere”