meer- of ??nsgezinswoning

sniper
Topic Starter
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

meer- of ??nsgezinswoning

#1 , 01 aug 2006 09:38

Dag

Wat vooraf gaat.

Ik lig reeds een paar jaar in de clinch met de dienst stedenbouw.
Ik ben eigenaar van een oud herenhuis aan de kust, en een aantal jaar terug heb ik een bouwaanvraag ingediend voor het verbouwen van dat herenhuis naar appartementen.

Een tijd terug werd ik ineens belast op leegstand, omdat mijn huis nu een meersgezinswoning is met een aantal appartementen die leegstonden. Omdat de verbouwingen nog niet gedaan waren ging ik hier niet mee akkoord en werd een rechtszaak aangespannen, omdat ik ervan uit ga dat zolang de werken niet uitgevoerd zijn, het nog steeds een eengezinswoning is.
In deze zaak werd ik in beroep in mijn ongelijk gesteld, en dus bestaat mijn huis uit 5 appartementen, waardoor ik kan belast worden op leegstand.

Vandaag.

Nu wil ik mijn appartementen verkopen, en nu komt de kat op de koord. Volgens de dienst stedenbouw is mijn huis een ??nsgezinswoning, omdat er nog geen positief brandpreventieverslag werd afgeleverd.
Daardoor mag het huis niet bewoond worden door meer dan ??n gezin zeggen ze. Nu zou ik willen weten wat ik hiertegen kan doen.

Ofwel is mijn huis een eengezinswoning, en kan ik niet belast worden op leegstand.
Ofwel is het een meersgezinswoning, en mogen er meerdere gezinnen wonen, ongeacht het brandpreventieverslag.

Is er ergens een dienst die onregelmatigheden bij gemeentebesturen controleert?
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bart de groot

#2 , 02 aug 2006 00:42

Zou gij ni beter naar een advocaat gaan voor je in den bak vliegt ?

Reclame

Terug naar “Andere”