Wanneer erkend als domicilie, als kamer, ...?

Jansen
Topic Starter
Berichten: 4

Wanneer erkend als domicilie, als kamer, ...?

#1 , 31 jul 2006 18:00

Aan welke technische, juridische etc. bepalingen voldoen de verschillende woningtypes kamer, studio, appartement etc. en wanneer zijn ze toegelaten als domicilie. Ik stel deze vraag in het kader van mijn domicilieadres, volgens contract op een kamer met gemeenschappelijke voorzieningen.

Ik heb dit bij iemand die daar zijn domicilieadres niet heeft, maar daar woont. Er is niets waaruit blijkt dat deze persoon ter kwader trouw blijkt te zijn, maar toch lijkt het niet volledig in orde, al zegt hij van wel. Wat moet er doorlopen worden en waaraan moet een kamer voldoen om als kamer erkend te zijn. Ik zou zeggen van niet, maar zou het de verhuurder volstaan dit op de belastingsbrief in te geven en voor de rest zou geen keuring van technische dienst, vergunning etc. nodig zijn, zoals mij werd verzekerd?

Het zou volgens die persoon in orde zijn; in ieder geval noch in het rijksregister noch bij de controle van mijn nieuwe adres door de wijkagent werd dit als "Kamer 1" erkend. En toch zou het erkend zijn.... Dit staat dan ook niet vermeld op mijn paspoort etc. maar het gewone adres.

Dit had de verhuurder eerder zo ingericht om zich veilig te stellen tegen eventuele deurwaarders van huurders.

De reden vooral ook waarom ik die vraag stel is omdat er daar nog iemand anders zijn domicilieadres bleek te hebben. Zoals je ook begrijpt zou ik dan officieel samen met die ander persoon wonen, terwijl ik alleenstaand ben. Ook dit zou volgens die verhuurder in eerdere gevallen eerder geen problemen hebben gesteld. Zou dit dan ook op andere gebieden, sociale zekerheid etc. gevolgen kunnen hebben?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999
Berichten: 730

#2 , 05 nov 2006 15:58

Zou dit dan ook op andere gebieden, sociale zekerheid etc. gevolgen kunnen hebben?
bij mijn weten is de feitelijke toestand bepalend voor de uitkeringen niet de administratieve, maw zo u effectief alleen woont maakt niet uit wie er nog gedomicilieerd staat

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 07 nov 2006 10:22

?Art.16...?2.Er mag geen enkele inschrijving als hoofdverblijfplaats geweigerd worden omwille van de veiligheid,de gezondheid,het urbanisme of de ruimtelijke ordening...?(K.B. Bevolkingsregisters 16 juli 1992).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be

Reclame

VGM
Berichten: 70
Contacteer: Website

#4 , 12 dec 2006 23:52

Op onze site vindt U de decreten in de rubriek actualiteit
Slechts een antwoord van de meer dan 690 ( op heden ) beschikbare vastgoed gerelateerde berichten op de non-profit site http://www.vastgoedforum.com met gedetailleerde zoekfunktie

Terug naar “Andere”