overbruggingskrediet verkoop woning zonder aankoop nieuw

sandwave
Topic Starter
Berichten: 1

overbruggingskrediet verkoop woning zonder aankoop nieuw

#1 , 15 sep 2009 19:50

Mijn moeder wil wegens omstandigheden haar woning verkopen, maar is niet zinnens een nieuwe woning te kopen. Ze zou graag een (klein) huisje huren voor haar oude dag op een rustige zorgeloze manier te kunnen doorbrengen.
De huidige woning (eigendom) is haar eigenlijk al jaren boven het hoofd gegroeid. De tuin is veel te groot om te onderhouden en het huis op zich ook, waardoor het voor een stuk kosten met zich mee zal brengen om de grote opkuis te laten doen alvorens de verkoop van het pand. Daarom vroeg ik me af; Is het mogelijk om een overbruggingskrediet aan te gaan van bv €10.000 voor alle kosten die de opkuis en verhuis met zich meebrengen, maar zonder aankoop van een nieuw pand? Ik vind overal info ivm overbruggingskredieten mits aankoop nieuwe eigendom, daarom betwijfel ik of het überhaupt wel mogelijk is op deze manier...
Misschien nog een detail; De huidige woning wordt geschat op ongeveer €250.000 (mits enige opkuis dus)
Alvast bedankt voor uw antwoord of advies!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding