Bepalingen statuten huurder

RENWIN
Topic Starter
Berichten: 154

Bepalingen statuten huurder

#1 , 01 dec 2023 14:26

Hallo,

Ik vond ergens terug dat de VERhuurder, verplicht, zijn huurder in kennis moet stellen van de toepasselijke bepalingen opgenomen in de basisakte van het gebouw waarin hij gaat wonen, alsook het Reglement van Interne Orde. De huurder moet die kennisname bevestigen.

Als dat correct is dan vraag ik me af of dit niet contradictorisch is met onderhavig artikel in onze basisakte.
Kan iemand verduidelijken?

Ingeval van verlening van een zakelijk of persoonlijk recht op de kavel, zoals verhuring, of zelfs een eenvoudige toelating tot bewoning, zal de eigenaar binnen de vijftien dagen de syndicus daarvan op de hoogte stellen bij aangete- kende brief opdat deze de bepalingen uit statuten, reglement van orde en beslissingen van de algemene vergadering, die aan de betrokken verkrijger kunnen tegengesteld worden, zou kunnen meedelen. De syndicus gaat hiertoe over binnen de acht dagen. Alle latere beslissingen van de algemene vergadering zullen de verkrijger eveneens meegedeeld worden door de syndicus. Door voormelde kennisgevingen door de verlener en de syndicus zijn deze bepalingen aan de ver- krijger tegenstelbaar.”

LYNX XX
Berichten: 2529
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 dec 2023 17:41

http://www.03beheer.be/blog/verplichtin ... :text=Alle

Deze link is een antwoord op uw vraag.

RENWIN
Topic Starter
Berichten: 154

#3 , 01 dec 2023 18:17

Duidelijk! Bedankt

Reclame

Terug naar “Andere”