isolatiepremie overheid vloerplaat

eiyamrofni
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

isolatiepremie overheid vloerplaat

#1 , 16 sep 2023 14:46

Ik ben eigenaar-bewoner, vruchtgebruiker. Na het isoleren van mijn vloerplaat krijg ik bij het toekennen van mijn premie de melding niet-eigenaar - bewoner. Kan u me hier wat meer uitleg over geven aub.

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 16 sep 2023 14:55

Log eens in op uw "MyMinFin" bij de federale overheid, en kijk of wat u denkt inzake eigendom, overeenkomt met wat de overheid te boek heeft staan ...

Sirkii
Berichten: 5423

#3 , 16 sep 2023 14:56

Je bent vruchtgebruiker, GEEN eigenaar. Hij/zij die de blote eigendom heeft is de eigenaar. Vruchtgebruiker betaalt ondermeer de onroerende voorheffing.

Reclame

eiyamrofni
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 sep 2023 15:35

We zijn gescheiden maar het appartement blijft voor elk de helft op beide namen. Ik ben vruchtgebruiken.

LennieK
Berichten: 1869
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 sep 2023 10:44

Dat lijkt toch niet correct. Als vruchtgebruiker kan je WEL de premie aanvragen als eigenaar-bewoner. Zie hier https://www.vlaanderen.be/premies-voor- ... -aanvragen Zeker dat je in het kadaster niet aangeduid staat als naakte eigenaar? Want dan kan het niet.

LennieK
Berichten: 1869
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 sep 2023 10:45

Je bent vruchtgebruiker, GEEN eigenaar. Hij/zij die de blote eigendom heeft is de eigenaar. Vruchtgebruiker betaalt ondermeer de onroerende voorheffing.
Vruchtgebruik is wel voldoende voor de MijnVerbouwPremie, naakte eigendom is dat niet

Terug naar “Andere”