stad Gent wil huis 'verhuizen naar andere straat met ander huisnummer

crazyheinz
Topic Starter
Berichten: 36

stad Gent wil huis 'verhuizen naar andere straat met ander huisnummer

#1 , 08 sep 2023 12:45

Onze eigendom is een hoekhuis uit de jaren 30. In de loop van de jaren is de voordeur van straat 1 naar straat 2 verhuisd. Het verplaatsen van de voordeur moet al 20+ jaren geleden gedaan geweest zijn door een vorige eigenaar. Deze week kreeg ik een brief van stad Gent die mij beschuldigde dat ik de deur heb verplaatst en dat vanaf volgende maand het huis in een andere straat zal komen met een ander huisnummer. Dit om verwarring enz te vermijden.

Nu vraag ik me af wat voor gevolgen dit gaat hebben op officiele documenten zoals de akte van het huis, huurcontract voor onze huurder, lening bij de bank, enz. Mijn inziens gaat dit een een grote administratieve wirwar geven, dus willen we hier bezwaar tegen indienen. De rechtsbijstand werd al gecontacteerd, zij zeggen dat er weinig tegen valt te doen, maar heb de indruk dat rechtsbijstand dat bij gelijk welk probleem zegt zodat ze maar geen kosten moeten maken.

Wat denken jullie hiervan?

LeenW
Berichten: 12860

#2 , 08 sep 2023 13:07

Het lijkt mij inderdaad correcter dat u woont in de straat waar uw deur is. Administratief staat u hetzelfde te wachten als bij een "normale" verhuis.

Franciscus
Berichten: 38614

#3 , 08 sep 2023 16:57

Dan gaan ze in Antwerpen veel werk hebben .. ken daar zo meerdere hoekhuizen die dan in de 'verkeerde' straat staat.
Al van 1930 of enkele jaren later.

Reclame

LennieK
Berichten: 1869
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 sep 2023 12:34

U zal van de stad normaal officiële documenten krijgen die deze herhuisnummering bevestigen (die dan bijvoorbeeld ook door gaan naar kadaster en nutsmaatschappijen)

Het zal voor u wat administratie inhouden (adres aanpassen bij alle instanties en kenissen die u brieven willen sturen) maar meer ook niet eigenlijk. Normaal gezien zal ook het adres in het rijksregister automatisch aanpassen. Alleen het vrij uitleesbaar gedeelte van uw eid zal misschien niet automatisch gaan

Terug naar “Andere”