Tuinhuis en afstand perceelgrens

BobdeCauwer
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tuinhuis en afstand perceelgrens

#1 , 20 apr 2023 11:13

Hallo,

Ik heb mijn grond laten opmeten door een landmeter. Maar ik heb zelf een fout gemaakt bij het doorgeven aan de firma die ons tuinhuis moet plaatsen waardoor ik op 70cm van de perceelgrens zit ipv 1 meter.

Ik heb nu een klacht gekregen van de landbouwer via de gemeente dat we te dicht bij zijn perceelgrens aanleunen. Een bouwovertreding dus.

Is mijn enige optie om dit te proberen laten regulariseren? Is er zelfs een kans dat dit geregulariseerd raakt?
Het is een tuinhuis van meer dan 12.000 euro dus ik hoop echt dat ik dit niet moet afbreken want dan zie ik het even niet meer zitten.

Bedankt voor jullie advies

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#2 , 20 apr 2023 23:31

Beste

Je kan de gemeentelijke voorschriften opvragen maar algemeen is dat 1 meter. En dat is niet regulariseerbaar. Vraag is of de gemeente hier zwaar zal doorpakken. Meestal is dat niet het geval en komt er geen vordering tot afbraak. Wat wel het gevolg is : als u in de toekomst een vergunning zou aanvragen voor bvb verbouwing of andere en men heeft weet van bouw overtreding dan zal men die weigeren zolang overtreding teniet gedaan wordt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Andere”