Onwil

Lori
Topic Starter
Berichten: 221

Onwil

#1 , 30 mei 2009 08:37

Ik wil iets ondernemen tegen het pestgedrag van mijn buren .Dit houd nu al zo'n twee jaar aan ,gewoon weg omdat wij hen hebben belet te bouwen tegen mijne gevel , iets waar ze het recht niet toe hadden .Zelfs nu nog staan ze in overtreding maar ik zwijg omdat ik liefst van al hier weg wil ,mijn huis staat te koop .Nu is het eerder deze week tot een discussie gekomen omdat zij weer eens materiaal tegen de omheining hadden geplaatst.Die omheining staat op mijne grond en kreeg dan een dreigement naar mijne kop geslingerd dat ik mijne mond moest houden of ze zouden mijn omheining aangeven als een bouwovertreding ,hetgeen niet is want ze is via bouwplan aangevraagd geweest.Gisteren stonden er dan twee fietsen tegen de omheining en gevel aan en ben gaan aanbellen ,hetgeen ik beter niet had gedaan .Want ik was de schuldige ,ik moest maar vriendelijk komen vragen om die fietsen weg te zetten want hun bezoek kon niet weten dat ik dit niet wilde.Blablabla..op mijn pogingen om haar te doen inzien dat dit niet kon ,kwam ik nergens niet want ik was moeilijk en wat kon het kwaad.
Ik heb twee jaar gezwegen met het idee ...ik ben hier toch snel weg maar nu met de huizenmarkt die wat stil ligt ,zie ik die dag nog niet snel komen .
Met de wijkagent gaan praten heeft weinig zin want zij hebben hem vorige keer mijn dak opgestuurd als revange en wilde toen mijne boom gerooid zien ,toen dat niet lukte omdat die reglementeer stond ,hebben ze dan maar een klacht ingediend om de beplanting die wat overhangde .Ik heb toen ook aan die agent geprobeerd uit te leggen waar hun wrok vandaan kwam maar hij wilde dat allemaal niet horen.Ik moest de letter van de wet maar volgen en elk blaadje eraf halen maar hun niet geregulariseerde bouwovertreding waarvan ik dan sprak , werd toegedekt met het feit dat iedereen bouwovertredingen doet en dat ik dan zelf kon verwachten aan een grondige controle van mijne bouw .
Graag raad !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa
Berichten: 818

#2 , 30 mei 2009 15:42

wat is nu eigenlijk het probleem?

is er een bouwovertreding door hen? Is die aangegeven en ergens in procedure hangende? Zo ja, handel dat dan af of ga in beroep of stel de gemeente aansprakelijk als zij daar niks aan doet. Als u op dat vlak recht in uw schoenen staat, moet u uzelf niks verwijten. Bent u zelf in overtreding? breng dat dan ook in orde. Bent uzelf nergens mee in overtreding, laat hen zeveren. Wat je niet voedt, sterft vanzelf uit.

Spoken zij dingen uit die u schade berokkenen (vb omheining stuk?)? Zo ja, neem foto's met een krant + datum in dikke vette stift erop als bewijs van overtreding op die dag.

Als zij onwettige dingen doen en u heeft daar last van, kan u daartegen handelen. Doen zij geen onwettige dingen, wat haalt het dan uit? De burenruzie deint uit en op de duur weet u niet meer waarover u eigenlijke ruzie maakt.

Zijn er bedreigingen? doe aangifte

Wees ervan bewust dat overheidsinstanties niet graag in burenruzies tussenkomen. Verhuizen kan, maar hoeft dat? U kan ook mekaar gewoon gerust laten en niks meer zeggen.

Reclame

Terug naar “Andere”