Camera's

Turboo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Camera's

#1 , 10 dec 2022 23:33

Hey,

Ik ben sinds 2013 huurder, in een appartementen complex van 4 appartementen.
Bij mij huurcontract heb ik ook een autostandplaats in de garage. Welke ik als enige huurder gebruik sinds 2013.

Gezien ik een hoop gereedschap, 2 motoren, een quad, elektrische fiets en nog speelgoed van mijn zoon in de garage heb staan, heb ik sinds 2019 2 camera's in deze garage hangen omdat ik deze garage niet mag afsluiten gezien de hoofdkranen van het gas en water zich in deze garage bevinden.
Dus de andere huurders hebben recht van overpad voor opname meterstanden, en eventueel dichtdraaien van gas of water leidingen.
Boven de garagepoort heb ik een bordje hangen dat er camerabewaking aanwezig is. En andere huurders zijn duidelijk op de hoogte van de camera's. En hebben hier ook nooit over geklaagd.

Begin dit jaar is er wat discussie ontstaan met de verhuurder over onderhoudswerken die hij niet wil uitvoeren. Hiervoor is mijn advocaat momenteel bezig om hem voor het vredegerecht te krijgen.
Maar heel toevallig is nu een van de huurders, die goed bevriend is met de verhuurder zich gaan melden bij de politie met klachten over deze camera's.
Politie geeft aan dat ik hier niet mag filmen vanwege de privacywet.

Maar ik mag toch wel mijn eigendommen beschermen met videobewaking mag ik hopen ?
Is er iemand die mij hierin een antwoord zou kunnen geven?

Alvast bedankt,

Mvg,
Turboo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2380
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 dec 2022 07:03

U huurt een autostaanplaats in een garage of u huurt een afgesloten garage? Het lijkt me om het eerste te gaan.

U heeft absoluut niet het recht zelf te beslissen om hier camera’s te hangen, bordje of niet.

Medehuurder en politie hebben gelijk. Ik zou deze snel verwijderen en hopen dat er geen gevolg aan komt.

Turboo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 dec 2022 22:10

Bedankt voor uw antwoord Thomas,
Vreemde is dat ze er 4 jaar akkoord mee zijn geweest, en indien nodig ook voor beelden kwamen.
En nu ik de verhuurder een aangetekende heb gestuurd, begint 1 huurder zich opeens te moeien.
Maar ik wil zelf natuurlijk gewoon in orde zijn, dus camera's netjes verwijderd.

Reclame

Terug naar “Andere”